/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung E700 / Sony Ercsson Z600?
Fra : sommergreen
Vist : 294 gange
120 point
Dato : 08-01-04 23:28

Hej

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe Samsung E700 eller Sony Ericsson Z600.
Er der nogle som ved mere om disse mobiler?

På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-01-04 08:33

Samsung E700 er klart en fed telefon !
Skal selv ud og have købt en her om snart

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-01-04 10:01

Sæt dig ned med oplysninger om begge telefoner. Skriv en liste for begge omkring fordele og ulemper og husk at tage alle med. Bagefter kan du så sammenligne de to lister hvor fordele er størst, og den køber du.

Men som oftest inden for det område, kan du måske allerede om et år, købe begge for samme pris, som du skal give for een i dag, så det kunne måske være et råd at vente lidt.

Det bedste var om man kunne "låne" begge med hjem for en periode for at se hvilken der for en er den bedste, men det er der desværre nok ikke nogen forhandlere der går med til.

Du kunne og så gå ind i en butik og sige du påtænker at købe en Samsung E700 og bede dem om at fortælle hvorfor denne er bedre end Ericsson Z600, og bagefter prøve en anden forretning og spørge om det modsatte.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-01-04 11:25

impuls køb styre :D

Kommentar
Fra : sommergreen

Dato : 10-01-04 08:47

Kan man hente ringetoner, som f.eks. er beregnet til Nokia?
F.eks ved Telmore, er ringetoner delt op sådan at nogle kun er til Samsung
og andre til Nokia, Sony E. og Siemens.
Duer disse ikke til Samsung??

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 19-01-04 10:50

Samsung E700 er umiddelbart en fed telefon - men det synes jeg nu også at Z600 er !!

Går med samme overvejelser, men hälder nok mest til Z600 ud fra det perspektiv at den er en tripleband telefon, hvilket Samsung E700 IKKE er!! Og eftersom jeg rejser en smule og heriblandt ender op i bla. USA mener jeg personligt at dette er vigtigere for mig, end at E700 tager billeder med höjere oplösning end Z600 - sådan er vi jo så forskellige

Som ellebye skriver; sät dig ned og vurdér fordele og ulemper ved begge telefoner, folk har forskellige präferencer !!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-01-04 11:34

ehmm. Hvad gør det der tripleband helt præcist? Nu bliver jeg da også helt i tvivl.. det var altså ikke pænt gjort!

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 19-01-04 12:25

Tribleband vil blot sige, at telefonen kan bruges på tre GSM net - GSM 900, GSM 1800 og GSM 1900, hvor en dual-band telefon som E700 "kun" kan bruges på GSM 900 og GSM 1800. GSM 900 og 1800 er hvad der bruges her i europa, mens der i USA bruges GSM 1900.

Altsä for at göre en lan historie en smule längere; E700 kan ikke bruges i USA (og eventuelle andre lande som har GSM 1900) hvorimod Z600 kan bruges overalt på kloden hvor der er mobildäkning.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-01-04 12:33

Ah hvis det er den "eneste" forskel så holder jge mig til E700 Den er nu altså lækker

Accepteret svar
Fra : Kongelunden

Modtaget 120 point
Dato : 19-01-04 13:16

Designmässigt er E700 nok mere läkker end Z600, kameraet tager også billeder med höjere oplösning på E700

Men önsker man at bruge telefonen på GSM 1900 engang imellem, og önsker man lidt bedre kalender og generel bedre "kontor-arbejde" til at holde styr på kontakter, aftaler og andet via sin mobil så burde man nok gå efter Z600. Z600 er også efter sigende mere "kommunikationsvenlig" eftersom den bla understötter BlueTooth.

Heldigvis er der jo forskellige präferencer fra forskellige personer og det tror jeg både Samsung og SonyEriccson er glade for

Godkendelse af svar
Fra : sommergreen

Dato : 20-01-04 07:10

Tak for svaret Kongelunden.
Jeg har købt Z600 - efter god vejledning i en TDC butik på strøget. Z600 har flere detaljer end E700.
En fed telefon!!!!!!!!