/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Forbindelsen sløver min pc
Fra : golfine
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 08-01-04 22:01

Hej
Jeg har TDC bredbånd 128/256 med speedstream 5100, de sidste par dage
er opstart af programmer, eller højreklik på filer m.m. blevet utrolig langsomt,
Jeg har ikke virus, eller andre sjove ting, men når jeg tager stikket til modemet ud
dvs. ikke er på nettet, så er der ingen problemer..!!..hvad er der mon galt...
problemet er det samme på andre pc'er i hjemmet.
Hilsen Allan

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 08-01-04 22:16

Det første gæt ville være at noget prøver at bruge dit netværk måske en indstilling fra et installeret program, måske en automatisk opdatering.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-04 22:25

Jeg har også tdc og lige nu er min puter også en evighed om at reagerer så det er måske En tdc fejl Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 22:32

Jamen det har jeg også og min PC kører så lystigt

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-01-04 22:33

Hejsa

Jeg tror også at det er TDC der er noget galt med.

Jeg har samme symtoner som Allan har.

Det er dæleme træls

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-04 22:35

Du kan jo prøve at sætte den til at gendanne i systemværktøjer det har jeg prøvet et par gange med held og den sletter ikke det nye hvis der er sådant Mvh SUNE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 22:36

Godt nok er TDC nogle r..huller, men de skal vel ikke have skylden for alt

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-01-04 22:41

Mit bud er

1. MSblaster (Som TDC bøvler rigtig meget med)
2. Virus
3 Portscanner

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 08-01-04 22:45

hej
Hvilket system bruger du.

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 08-01-04 22:58

Hej igen
Har prøvet system restore, og har både Ad-watch, spywareblaster, norton, osv. men det "sjove"
er jo at der er 100% sikker IKKE er ændret på alle pc'er i nettet, som alle er XP PRO.

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 09-01-04 00:16

Hej igen
Efter lidt roden rundt, tror jeg problemet er "vores" Norton antivirus, neden stående er fra
dk.edb.sikkerhed.virus:

>>Hej gruppe
>>vedr Win 2000 / word /excel
>>Er der andre, der efter at have opdateret norton, oplever word / excel
>>tager 1-2 min for at læse en fil ind.
>>Derefter kører Word /Excel som det skal.

>Problemet skyldes en fejl i seneste definitionsfiler. Den
>vil blive korrigeret ved en snarlig opdatering.

>Panda havde for ca. 3 dage siden et lignende problem med
>deres definitionsfiler (det er sidenhen blevet rettet), hvor
>der efter opdatering af deffilerne fejlagtigt blev
>konstateret virus i samtlige fonts. Alle fonts blev derfor
>flyttet til karantæne folderen. Jeg behøver vel ikke at
>uddybe de problemer som det kan forårsage efter en genstart
>af systemet, vel?

>Venligst
>Peter Kruse
>http://www.krusesecurity.dk

Så jeg venter lige et par dage, inden jeg gør mere...

Tak for alle forslag

/Allan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 00:22

Hvad med et lillebitte undskyld til TDC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-04 16:44

Du skriver ikke noget om, om der er aktivitet på modemet, det kunne jo være den blinkede som en gal, og at du her ud af kunne konkludere at din pc var ved at lave en dating med et eller andet ude på nettet.
Men det må der have været, efter som den faldt til ro, når du hev stikket ud?
( Nu var det vel ikke netstikket i stikkontakten??????? )

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-01-04 22:40

Hmm.

Det kan nu også være at du er blevet hijacked!! Prøv at køre programmet hijackthis: http://www.spywareinfo.com/ eller den danske http://www.spywareinfo.dk

Prøv derefter at stille spørgsmålet i kategorien sikkerhed, så kan als eller arla kigge på loggen

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 22:59

Skal du ikke have lukket spørgsmålet?? Mvh sune

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 07-02-04 10:46

Jo jeg vil da gerne lukke Sune, men hvordan ?? Alle pc'er kører ok igen, efter live opdate af NA.
/Allan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 10:57

Du skal bare acceptere den bedst kommentar som svar ca. her ^ på alle kommentarerne står der en mulighed for at acceptere.

Godkendelse af svar
Fra : golfine

Dato : 07-02-04 11:06

Tak for svaret BjarneD.
Det har nok været en opdate fra NA der var "syg"
/Allan