/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Brahms vuggevise - dansk sang dertil?
Fra : olifant
Vist : 10392 gange
200 point
Dato : 08-01-04 21:31

Hej,

Jeg har en musikuro til min datter som spiller melodien med Brahms vuggevise (opus 49, nr. 4 - også kendt som Wiegenlied) - og hver gang bedsteforældrene hører melodien spørger de, hvem det nu var der sang en dansk tekst til denne melodi.

De mener sangen er fra omkring 1960'erne/1970'erne og at sangen blev sunget af en barnestjerne. De kan kun dette brudstykke fra teksten "...så er vi to alene...".

Er der mon nogen i dette forum, der kan hjælpe?

Hilsen CK

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 200 point
Dato : 09-01-04 16:21

Dansk tekst:

Nu i ro slumre ind
lille hjerte vel min
når du lægger dig ned
vil til drømmenes sted
dine tanker flyv hen
til du vækkes igen
dine tanker flyv hen
til du vækkes igeg

Hvis en engel du ser
når i drømme du ler
som en lysende part
ved din seng står på vagt
og med kys på din mund
vugger ømt dig i blund
og med kys på din mund
vugger ømt dig i blund.

Dette er teksten på dansk, den har jeg selv sunget for mine 3 drenge, det er en god melodi for børn.

Jeg håber du er tilfreds OLIFANT!

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 21-05-04 00:10

Sangen blev indspillet af "Lille Ole fra Assens" i 70'erne tror jeg, med titlen "Prøv og drøm noget sødt"

Mor og far der er gået, nu er vi to alene, sov nu, sov, lille Søs, læg dig ned og drøm din drøm.......

Godkendelse af svar
Fra : olifant

Dato : 21-05-04 09:18

Tak for svaret 25.

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 02-10-04 10:47

Hej OLIFANT
Her er det endelig lykkes mig at finde en bog med den danske tekst som du søger, til Volmer Sørsens Vuggevise. Det er det første vers han har skrevet, det andet vers som jeg synes passede ind, har jeg vist fundet på nettet engang, men er meget godt sammen synes jeg. KH Palle Larsen ps: jeg har også noderne skulle du være interesseret i dem, så send en mail til palle@webspeed.dk

Brahms Vuggevise ( Volmer Sørensen )

Mor og far de er gået –
nu er vi to alene
Sov nu sov, lille søs
Put dig ned og drøm din drøm
Prøv at drøm noget smukt
Drøm om ting du kan li’
Når din drøm den er brugt
Så er natten forbi.
La – la - lu, la - la – lu,
la - la lu - lu - lu – lu –u,
la – la – lu –u, la – la – lu – u,
la – la –lu – lu – lu – lu – lu.

Mor og far de er gået –
jeg har lovet at blive
og fortælle dig om dengang
hvor de så et stjerneskud
far han si’r, han har glemt
hvad de ønskede sig
men jeg ved helt bestemt
at de ønskede dig.