/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
SMS-fra computer
Fra : srhansen
Vist : 636 gange
200 point
Dato : 08-01-04 21:24

Hej igen

Jeg er lidt dovent anlagt i dag (igen i dag) og søger et program/tjeneste der gør det muligt for mig at sende sms-tekstbeskeder fra computeren - og ikke som i dag fra det håbløse tastatur på mobiltelefonen.
Programmet/tjenesten skal helst være gratis og skal helst sende mit mobiltelefonnummer med, som afsender.

Jeg benytter orange.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 08-01-04 21:48
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 21:53

Desværre virker disse gratis programmer, eller steder meget dårlige. Jeg følger lige tråden, måske er der et sted det virker.

mvh
jms

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 08-01-04 22:00

altså... Vi er jo kommet til det punkt hvor man ikke længere kan sende gratis sms'er, da teleselskaberne har lukket for den mulighed... Men hvis du har en telefon med bluetooth kan du hvis bruge det på en eller anden måde... men hvordan ved jeg íkke helt!

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 08-01-04 22:11

Ja jeg må indrømme at jeg testede allesammen efter at jeg havde lagt deres links ud, og ingen af de sms jeg sendte er kommet... endnu

Men jeg tvivler på om de overhovet kommer..

Kommentar
Fra : janchri

Dato : 08-01-04 23:11
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 08:54

Jeg tror mine anelser er rigtige. De virker ikke. Her er et link, hvor du billig kan sende SMS:
http://in.mobile.yahoo.com/new/pc/
Og dette virker

mvh
jms

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-01-04 22:02

Hmm. Jeg syntes ikke der er noget der virker.

->Janchri, jeg vil ikke lade mig registrere
-> smsgruppen, virker kun i Indien, Kuwait, singapore mm. Hvad mener du med det virker ??

Er der ikke nogle der kender et lille program - ikke en webtjenneste der virker med Orange ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-01-04 22:39

Hjælp jeg er blevet hijacket af den yahoo messenger dims kan ikke afinstaalere lortet øv

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-01-04 16:44

Kan se om vi kan finde den med hijackthis:

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-01-04 16:47

Arlet ->

Vil du ikke have kørt Spybot først???

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-04 16:49

Nej, det er ligemeget her. Jeg er nemlig slet ikke sikker på at jeg kan fange den med en hijackthis

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-01-04 21:31

Hej igen

Jeg har kørt spybot- uden held !
Jeg har stadig hijackthis liggende fra sidste gang jeg blev fuppet, den prøver jeg.

Syntes fandme det er for galt yahoo laver sådan noget lor.
Man kan sagtens vælge uninstall for programmet... Det hjælper bare ikke

mvh srhansen, der er meget skufet over yahoo

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-01-04 21:38

Okay here goes, pointene går til den der fjerner synderen

Jeg ser tydeligt det yahoo-"crap", stå i loggen, men jeg vælger lige at lade en af Jer eksperter kigge på den, så vi er enige om, hvilke key's der skal kværkes

Der er da også en kende mange svchost.exe, er der ikke ?!?

[kode]
Logfile of HijackThis v1.95.0
Scan saved at 21:25:32, on 20-01-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\DVDRAMSV.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
E:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
E:\PROGRA~3\B'SCLI~1\Win2K\BSCLIP.exe
C:\WINDOWS\system32\RAMASST.exe
E:\Program Files\Internet Eraser\cseraser.exe
E:\Program Files\SpamPal\spampal.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\totalcmd\TOTALCMD.EXE
H:\temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.yahoo.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer=127.0.0.1:80
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINDOWS\System32\blank.htm
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - e:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {9A23B8A4-C6C9-4A68-8FA6-5F905DC8FF80} - E:\Program Files\Internet Eraser\PKExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - E:\PROGRA~3\FLASHGET\jccatch.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - E:\PROGRA~3\FLASHGET\fgiebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "E:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "e:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [B'sCLiP] e:\PROGRA~3\B'SCLI~1\Win2K\BSCLIP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "e:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] E:\PROGRA~3\YAHOO!\MESSEN~1\ypager.exe -quiet
O4 - Startup: AbsoluteShield Internet Eraser.lnk = E:\Program Files\Internet Eraser\cseraser.exe
O4 - Startup: SpamPal.lnk = E:\Program Files\SpamPal\spampal.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: RAMASST.lnk = C:\WINDOWS\system32\RAMASST.exe
O8 - Extra context menu item: Download All by FlashGet - E:\PROGRA~3\FLASHGET\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download using FlashGet - E:\PROGRA~3\FLASHGET\jc_link.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~3\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: FlashGet (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet (HKLM)
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: AbsoluteShield Internet Eraser (HKCU)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
[/kode]

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 23-01-04 22:41

Hej igen

Det er nu lykkedes mig at sende SMS'er fra mit telefonprogram (oxygen)
Jeg vil gerne takke alle der har bidraget i spørgsmålet. Tætest på kom smsgruppen (jms), men det virkede desvære ikke i Danmark.

Jeg vælger derfor at give mine points til Arlet, som har hjulpet mig med at fjerne yahoo messenger igen, da det kun var til gene. Se eventuelt her for nærmere omstændigheder: http://www.kandu.dk/dk/spg/31076

Tak for svaret arlet. Og tak til i andre også god weekend

Srhansen