/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
kiss dp500 pclink - hjælp
Fra : kr5006
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 08-01-04 20:52

Hej!

Jeg kan ikke finde dvd'en inde i pclink, og jeg kan ikke finde pclink i dvd'en.

Jeg har givet dvd'en computerens ip. Jeg har prøvet med forbindelse gennem en switch, og har også prøvet direkte med et krydset kabel. Ligemeget hjælper det.

Jeg kører med den nyeste rom i dvd'en (2.8.0 mener jeg) og den nyeste pclink (1.30).

Er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe en efterhånden fortvivlet mand???

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : JesperSobol

Dato : 08-01-04 21:03

Hej!

Jeg har selv en Kiss DP-500 som virker uden problemer, men kan du ikke skrive lidt mere omkring din netværks-konfiguration? Hvis din computer iøvrigt kører Windows XP på computeren, skal du lige checke at den indbyggede software firewall er disablet.

Mvh
Jesper Sobol

Kommentar
Fra : kr5006

Dato : 08-01-04 21:21

Hej!

Jeg kører windows xp. Firewallen har været disablet når jeg har prøvet.

Da jeg var koblet til switchen, fik computeren ip fra tdc (oncable). Der satte jeg stadig dvd'ens ip til at være den samme som pc'en. Da det ikke lykkedes forsøgte jeg så direkte mellem pc og dvd, og der prøvede jeg at sætte computerens ip fast (192.168.150.140). Det har så heller ikke virket.

Kan da lige tilføje, at der er link i switchen fra både pc, intenet og dvd, så der skulle være hul igennem.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-01-04 21:36

måske er det mig men du skriver "Der satte jeg stadig dvd'ens ip til at være den samme som pc'en"

Du må ikke have 2 ens IPér på samme net.. så prøv at skifte til en som ligger lige opad pcéns

Kommentar
Fra : kr5006

Dato : 08-01-04 21:48

Det er lidt forkert skrevet. Jeg angiver computerens ip i dvd'en. Det står der i manualen, at jeg skal.

Accepteret svar
Fra : JesperSobol

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-04 21:56

Det er ikke helt korrekt, i DVD afspilleren skal du under netværksopsætningen angive en fast IP adresse, subnet maske, default gateway og DNS - med mindre du har en DHCP server på netværket, som uddeler disse informationer. Dernæst kan du så angive computerens IP adresse med PC link softwaren, eller alternativt søge efter computeren, som naturligvis skal have en IP adresse i samme subnet som DVD afspilleren.

Det er ligesom at sætte netværk op imellem to computere.

Mvh
Jesper Sobol

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-01-04 22:14

Prøv lige at ping din dvdafspiller fra pcen..

klik på start => kør => skriv cmd => ok.. så skriver du ping (ipadressen uden () ) => Enter

hvis du ikke får et svar tilbage.. så prøv sidste udvej

Prøv igen med et krydset kabel og så giv computeren ip = 192.168.0.1 og masken 255.255.255.0 og så din DVD afspiller ip = 192.168.0.2 og masken 255.255.255.0.

Når disse ip ok.. så klik på start => kør => skriv cmd => ok.. så skriver du ping 192.168.0.2 => Enter

Skriv lige hvilken svar du får tilbage !!!

Godkendelse af svar
Fra : kr5006

Dato : 08-01-04 22:36

Tusind tak for det gode svar Jesper - det virkede. Også tak til i andre der gjorde et forsøg