|
| Fiat Tipo DTG - meget hurtigt varm Fra : neznerol | Vist : 347 gange 20 point Dato : 08-01-04 17:21 |
|
Termostaten er lige blevet udskiftet og det virkede perfekt i ca 3 mdr.
Nu suser temperaturen op på 90 grader efter ca. 4 km og fortsætter derefter op på ca 120-130 grader!
MEN (nu kommer det mærkelige synes jeg) jeg kan styre temperaturen på bilen. Hvis jeg tænder elruden, blæseren, lyset eller noget andet der bruger strøm stiger den og hvis jeg slukker alt elektronisk udtryr falder den igen.
Hvis jeg holder stille, slukker for alt der bruger strøm og giver lidt gas, så kommer temperaturen ned på ca 90 grader igen.
Der er elektronisk instrumentpanel i bilen, så der er noget der tyder på at fejlen skal findes i det elektriske.
Nogen der har oplevet det samme/ har en løsning.
Hilsen Jan
| |
| Kommentar Fra : sir_kaj |
Dato : 08-01-04 19:14 |
|
Hej.
Mon ikke det er spændingstabilisatoren der er def.
Det må dreje sig om en gl type stabilisator, da de nye enten virker eller ikke.
Den sidder nok bagved instrument panelet.
kan også være en stelforbindelse fejl
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 08-01-04 19:28 |
|
kan være at termostaten ikke åbner ordenligt?
prøv at kigge op i låget til olie påfyldningen (se efter om der MEGET "snot" i) ? kan skyldes def. top skykke
bruger den relativ meget vand?
| |
| Kommentar Fra : neznerol |
Dato : 09-01-04 16:33 |
|
Jeg synes ikke den bruger meget vand. Har fyldt ca 1,5 liter på i løbet af et 1 år.
Der er heller ikke noget "snot" :) at se i topstykket.
Er en spændingsstabilisator noget der er kendt for at gå i stykker ?
Hilsen Jan
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 09-01-04 19:54 |
| | |
| Kommentar Fra : sir_kaj |
Dato : 13-01-04 22:35 |
|
Hvis det er tale om den gl. type spændings stabilisator så kan den blive slidt.
Der burde dog muligvis også være noget galt med nogle af de andre instrumenter
evt tankmåler der virker ukorrekt
Fiat kan dog også have problemer med stelforbindelsen bagved instrument panelet
Stabilisatoren skal holde spændingen konstant på 12 volt ,ellers ville instrument visningen jo kører op og ned.
Ved ladning stiger sp. på batteri op til ca 14,8 volt, ved tomgang med lys og alt tændt
falde til måske 9,7 volt
| |
| Kommentar Fra : sir_kaj |
Dato : 13-01-04 22:39 |
|
hej igen.
Kan ikke huske om det nu er 12 volt eller 9,5 volt regulatoren er på
det er en del år siden jeg arbejdede som mek
| |
| Kommentar Fra : neznerol |
Dato : 10-03-04 20:20 |
|
Jeg er rimelig sikker på at det er dårlig forbindelse. Hvis vejret er godt (tørvejr og plus grader) og bilen har kørt et stykke tid så lader det til at visningen af temperaturen virker fint.
Også ved at slukke for lys, varmeblæser og give lidt gas, viser den at temperaturen er 90 grader i stedet for 110 grader.
Jeg tror ikke at benzinmåleren har samme problem.
/Jan
| |
| Kommentar Fra : tempra |
Dato : 10-03-04 20:26 |
|
Falder den hurtigt ned fra de 110 Grader eller kommer det mere jævnt??? Jeg tror ikke på at det har noget at gøre med om du slukker for øvrige elektriske dele, men jeg har et andet forslag når du beskriver det på denne måde og det er en dårlig køler.. se om den mangler køleelementer (de små fine riller i køleren)
Tempra
(Tempra henviser til den fiat jeg har nu)
| |
| Kommentar Fra : neznerol |
Dato : 11-03-04 12:06 |
|
Hvis temperaturen er 120 grader og jeg slukker for alt elektrisk, så falder den i løbet af 3-6 sek. til 90 grader.
Jeg vil lige tjekke køleren i løbet af weekenden.
/Jan
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|