/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
kan ikke få fuld skærm på tv
Fra : lovelovelove
Vist : 1223 gange
250 point
Dato : 08-01-04 16:01

Jeg leger med at redigere mine hjemmevideoer på min PC og har muligheder for at bruge 3 redigeringsprogrammer, men når jeg overfører det færdige resultat til Tv/vhs/DVD-optager så kan jeg ikke få billedet til at fylde hele skærmen ud. Det gælder for alle de 3 redigeringsprogrammer. Så derfor mener jeg, at det er en indstilling af grafikkortet der skal korrigeres. Det skal bemærkes at det tidligere er lykkedes mig at få fuld skærm på tv/vhs, så det skulle kunne lade sig gøre.
Jeg kører i Window XP PRO, har harddisk på 60 GB, 256 MB RAM og mit grafikkort er NVIDA GeForce 2 MX/MX 400, hvis driver for nylig er opdateret.
Kan nogen hjælpe mig? Jan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 17:11

Du kan prøve(har ikke selv prøvet det)>kontrolpanel>computeradministration>
enhedshåndtering>enheder til video lyd og spil>mediestyringsenheder>højre klik>egenskaber>egenskaber>marker mciavi32.dll>egenskaber>indstillinger>prøv dig frem,og prøv så at lave din film,jeg ved ikke om det kan have nogen indflydelse på det færdige resultat,før du overføre det til DVD.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 17:12

vælg fuld skærm

Kommentar
Fra : lovelovelove

Dato : 18-01-04 11:33

Til Manse 9933
Mange tak for dit svar.Stien som du anvendte kunne jeg finde starten på,men ad andre veje nåede jeg frem til enhedshåndtering, hvorfra jeg så kunne følge Din anvisning nøjagtigtigt frem til "fuld skærm" som jeg aktiverede og trykkede anvend,OK.
Desværre gav det ikke den tilsigtede virkning.
Jeg ha en ret sikker fmodnoing om, at det er er inde indstillingerne af skærmkortet jeg skal finde problemet. men der er flere udtryk, jeg er usikker på betydningen af, f.eks overlay og spejling m.m. foreløbig tak for interessen.

Kommentar
Fra : lovelovelove

Dato : 18-01-04 11:42

til Manse 9933
desværre indsneg der sig nogle meningsforstyrrende fejl i mit sdste indlæg
på grund af batterisvigt i mit tastatur.
Jeg retter lige: jeg kunne ikke finde starten på din sti.
De andre fejl kan Du sikkert finde ud af
Jan

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-04 18:33

Prøv dette:
Først højreklikker du på skrivebordet, og vælger "Egenskaber".
Vælg derefter fanen med "indstillinger", hvis den ikke er aktiveret.
Klik så på "Avanceret", der efter vælger du fanen "GeForce 2 MX 440" eller hva der du står.
Klikker på "+" udfor "GeForce 2 MX 440" ude i det nye vindue der rullede frem.
Gå ned og vælger "Fuldskærms-video"
Nederst i vinduet er der en hvid rubrik hvor der som standart står "deaktiveret", der trykker du pil-ned og vælger "sekundær skærm" (hvid du vel og mærke har lavet en clon af billedet)
Så burde den vise det du afspiller i fuld skærm....

Held og lykke... hvis der er noget du ikke forstår så skriver du bare.

Kommentar
Fra : lovelovelove

Dato : 20-01-04 12:10

Til stig 54
Mange tak for Din hjælp. Desværre, der har jeg været, men det giver ikke fuld skærm. Men kan Du måske fortælle mig, hvordan man kan bruge den grafik af skærmen,
som er samme sted. Det ser ud som om man kan indstille noget der, men det har jeg ikke kunnet finde ud af.
venlig hilsen jan

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 23-01-04 14:16

Hej lovelovelove.

Jeg har haft samme problem og sidder med samme grafikkort, som du har. Jeg kan fortælle de indstillinger det er sat til.

Først ind i grafikkortets indstillinger (skrivebord-->egenskaber-->indstillinger-->avanceret-->fanen hvor dit grafikkort står).
På fanen der kommer ud i siden står der Overlay-farvekontrol. Klik på den. Så står der oppe over et felt "enhed i fuld skærm" - her skal du vælge "Vælg automatisk"
På samme fane står der zoom styring - her er den sat til "Video Overlay"

Det er den eneste af de faner jeg har indstillet noget på, da jeg installerede grafikkortet. Det kunne heller ikke i starten vise i fuld skærm - men det kan det nu.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : lovelovelove

Dato : 23-01-04 14:49

til jpaludan
Mange tak for Din hjælp, men desværre.
Jeg kender stien du anviser til hudløshed, der er ikke helt overenstemmelse mellem dit og mit kort, men jeg fik dte indstillet på video-overlay, desværre uden det ønskede resultat. Jeg kan iøvrigt ikke rigtigt manøvrere med de grafikker af skærmen med trykknapper i hjørnerne og i midten. Er der nogen der kan løfte mystikken?
mange tak Jan

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 23-01-04 19:23

Hej igen lovelovelove.

Jeg kom til at tænke på om du går ind i egenskaberne på grafikkortet på skærm nummer 2...altså den vedhæftede skærm ? Det er på den indstillingerne for TV sker - ikke på den almindelige skærm. Du kan bare højreklikke på skærmen og så på egenskaber derfra.

Hvis du kigger på dem begge, vil du sikkert se, at de er forskellige i deres indstillinger.

Stadig held og lykke

Kommentar
Fra : lovelovelove

Dato : 24-01-04 11:46

Hej jpaludan
Igen tak for Din interesse.
Der er uoverensstemmelse med, hvad Du siger og hvad mit kort viser.
I "overlay-farvekontrol" er der ikke et felt hvor der står"enhed i fuldskærm",
men nedenunder "overlay farvekontrol" står der "fuldskærmsvideo" og inde i den kan jeg indstille "sekundær skærm" men der er ikke muligheden:"vælg automatisk", så det er ikke lykkedes for mig endnu.
Tak endnu en gang.
Venligst Jan

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 24-01-04 13:08

Hej Jan.

Jeg synes det lyder lidt underligt at der står forskelligt - vi har samme styresystem og samme grafikkort. Gad vide om det har noget med nViews drivere at gøre, at der kan være forskel ?.....Vi har måske forskellige versioner. Det må kunne lade sig gøre at indstille det til fuld skærm. Har du 2 skærme i det vindue der kommer frem under egenskaber ?...hvor skærm nummer 2 er vedhæftet ?

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : lovelovelove

Dato : 25-01-04 15:41

Hej Jette
Ja alt det, du siger har jeg prøvet, men jeg er så stædig, fordi jeg på et tidligere tidspunkt havde fuld skærm med samme driver og og grafikkort, så der må være en indstilling, der kan gøre underværker.Tak for den udviste interesse.
Jan