/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Email adresser
Fra : refi
Vist : 595 gange
70 point
Dato : 08-01-04 15:07

Hvem ved hvad.....
Outlook Express kan automatisk fuldføre adresser ved skrivning.
Kan Outlook ikke det eller er det mig der ikke kan finde det.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-01-04 15:10

Jo da. Det kræver bare at du ligger dem ind i Kontaktpersoner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 15:13

NEJ
De bliver ikke automatisk fuldført, blot fordi de ligger i adressekartoteket.
Der må være et flueben eller andet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-01-04 15:25

Hejsa

Åbn din outlook express
Vælg fanen funktioner-og indstillinger
Vælg fanen send
Her sætter du et flueben der hvor der står
Fuldfør emailadresser automatisk under skrivning/klik på anvend

Mvh Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 15:26

Rigtigt briani
men det var ikke problemet....
Det var i OUTLOOK

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-01-04 15:29

Du skal via Funktioner - Serviceprogrammer på faneblad Adressering sætte den til at kontrollere i Kontaktpersoner først. Og vise denne først. Den kontrollerer først når du har forladt adressefelterne. Den nyeste version af Outlook virker dog på samme måde som Outlook Express.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-01-04 15:29

Okay refi

Det kan jeg da godt se nu,at det er outlook du spørger om
så min kommentar glemmer du bare

Mvh og en forsat god dag
Brian
PS-Køre ikke outlook så jeg kan desværre ikke hjælpe dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 15:37

wilsonweb...
Hvad skulle være nyeste version. (kører office/outlook 2000) SP-3 9.0.0.6627
At den kontrollerer kan desværre ikke bruges til noget, meningen var netop at jeg bare skrev et par bogstaver og den selv fandt ud af resten.
Har andre en god ide.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-01-04 15:50

Den nyeste version af Officepakke fra Microsoft hedder 2002

Kommentar
Fra : staabien

Dato : 08-01-04 15:53

Under funktioner trykker du på
1:"indstillinger"
2:"E-mail indstillinger"
3:"Avancerede e-mail indstillinger"
4:marker fluebenet i feltet ud for "foreslå navne under skrivning i felterne ....."

Mvh. Staabien

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 15:56

Den er jeg med på, men er det en anden Outlook der ligger der og i så fald må det vel kunne lade sig gøre at opdatere outlook alene. Jeg er ikke interesseret i at købe ny officepakke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 16:20

staabien.....
Et sådan felt findes ikke i min version ??????
1 - 2 - 3 eksisterer men ikke 4

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-01-04 19:21

Wilsonweb

Den nyeste version af Officepakken fra Microsoft hedder 2003...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 19:24

Jeg har lige pløjet outlook igennem, og kan ikke finde hvor man kan aktivere aotufuldførelse ved stavning af e-mail adresser.
Hvis du vælger at tilføje de personer du sender mail, i small buisnes manager, behøver du slet ikke skrive adressen. Bare klikke, dette anvende jeg.

mvh
jms

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 19:35

Jeg er ikke meget for at lukke spørgsmålet da ingen af svarerne tilsyneladende har en god forklaring.
Express kan gøre det, men outlook mangler tilsyneladende denne funktion.
Selvfølgelig kan jeg bare lukke mit adressekartotek op og klikke, men det var ikke lige det der var meningen.
Jeg er stadig åben for gode ideer (opdateringer kan selvfølgelig også bruges). Har ingen andre disse problemer.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 20:00

<<refi
Tror ikke outlook kan denne funktion, fordi den har small buisnes manager.
Jeg kan i hvertfald ikke finde hvor, og vore her i huset har ikke denne funktion. Vi kører ver. 2000

mvh
jms

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 20:10

jmsgruppen

Tænkte det nok.
Jeg havde en skummel anelse, men det kunne jo være mig der havde misforstået noget.
Jeg lader det stå lidt endnu det kunne jo være.......

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 08-01-04 20:18

Hej refi...
Jeg har Outlook 2000.
I Funktioner -> Indstillinger -> E-mailindstillinger -> Avancerede e-mailindstillinger er der mulighed for et flueben i 'Automatisk kontrol af navne' i afsnittet (3. afsnit) 'Ved afsendelse af en meddelelse'.
Her vil Outlook kontrollere om du har en nøjagtig kopi af de navne du indtaster i såvel Til, Cc og Bcc ved at understrege den. Er der flere kopier af samme navn vil den blive understreget med en rød bølget streg m.v. (Se evt. selv ved at trykke på ? i dette afsnit og se hvad de forskellige understregninger betyder. Der er 3 forskellige slags understregninger nemlig)

VH Denpete

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 20:18

<<refi
jeg lytter lige med, måske................

jms

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 20:31

Denpete....
Det er ganske rigtigt, men stadig ikke det der er meningen.
Har du en "Peter Hansen" i dit adressekartotek var det meningen at du blot taster "p" så finder den selv resten (hvis der kun er en der begynder med "p").
Jeg er godt klar over at den kontrollerer at adressen er rigtig, men det gør den først når jeg har skrevet HELE navnet og det var ikke meningen.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 08-01-04 20:37

OK - så har jeg også misforstået dit spørgsmål...
Jeg kender funktionen, blot ikke i Outlook, men i andre/almindelige søgefunktioner i IE f.eks.

Pøj,pøj
Denpete

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 20:52

AK JA
Alle andre programmer kan tilsyneladende lave det blot ikke OUTLOOK.
Måske skulle spørgsmålet stilles til Microsoft, men da der findes en nyere office gider de vel ikke beskæftige sig med os småborgere.

Da jeg skal have lukket spørgsmålet gør vi noget andet.

Hvem af jer der allerede har svaret er hurtigst ??????????

DEN AF JER DER HURTIGST SENDER EN AFSLUTTENDE KOMMENTAR MODTAGER POINTENE

Accepteret svar
Fra : Denpete

Modtaget 70 point
Dato : 08-01-04 20:57

Microsoft har det med at glemme de personer/kunder der ikke ograderer til nyeste version - er min fornemmelse også.

Du har ret i, at selv andre af Microsoft's egne programmer har denne Autofuldførelses-funktion. Blot ikke Office Outlook.

Det ku' da være sjovt at høre, hvad MS har at sige om denne sag..

Held og lykke,

Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 08-01-04 20:58

He,he...
...Og en automatisk stavekontrol kunne åbentbart også være en ide

Denpete

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-01-04 20:58

Tak for svaret Denpete.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 08-01-04 21:02

Det var så lidt, selvom mit svar ikke var særlig brugbart for dig/os - men i øvrigt var det nu ikke for at score point, jeg svarede.
Men de kan da bestemt altid bruges - så mange tak, REFI...