/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Thinkpad 390X låst
Fra : Christo
Vist : 434 gange
200 point
Dato : 08-01-04 13:45

Jeg har købt en gammel Thinkpad, som jeg ikke kan komme ind i. Når jeg starter op kommer der en hængelås ikon, som kræver et password, som jeg ikke har. Har prøvet med bootdisketter af forskellig art, intet hjælper. Er der en af jer comp. genier, der kan hjælpe??

Mvh
Christo

Kommentar
Fra : tkrage

Dato : 08-01-04 13:54

Du er nødt til at sende den ind til IBM, og det er ikke billigt, ville det ikke være en ide at tage fat i sælger, han må da ha passet..... eller er den stjålet

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 08-01-04 14:03

Ja, du skal ind og "pille" i maskinen.
Åbn Thinkpad'den - forsigtigt, der er mange plastikhægter, der helst ikke skal knække, find BIOS-chippen, den kan tages ud af sin sokkel med stor forsigtighed, læg mærke til hvordan den vender! Chippen genkendes på, at den har et "hul" i midten, og hullet er dækket af en lille etikette med BIOSproducentens navn. Lad BIOS-chippen ligge ude et par minutter eller mere. Dne skulle nu være nulstillet. Sæt den forsigtig på plads igen - vend den rigtigt. Saml Thinkpad'den igen. Herefter er password og særlige indstillinger forsvundet og maskinen burde starte med standardinstillingerne. Men alt skal altså sættes igen i BIOS. Følg skærminstruktionerne for at komme ind i BIOS (sædvanligvis med tryk på F2 under boot.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-01-04 14:08
Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-04 14:10

hvis det første link ikke virker.. har jeg laver en kortere version her http://shor.ter.dk/110627969

Kommentar
Fra : Christo

Dato : 08-01-04 16:21

Tak for linket buch78, det prøver jeg først. Bernsted lyder også, som om han har check på det,
-men det har jeg ikke, så det vil jeg evt. prøve senere.
Nej tkrage, den er ikke stjålet, men sælgeren var ikke brugeren.

Godkendelse af svar
Fra : Christo