/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Introduktion til aktier
Fra : bv32
Vist : 2209 gange
100 point
Dato : 19-03-02 22:14

Hej. Er der nogen der kan sige noget om, hvordan jeg kan få en introduktion til den vidunderlige verden af aktieinvestering. En bog, side på internettet, kursus, pjece, et eller andet, hvor jeg kan få svar på spørgsmål som:
-Hvad er KFX index
-Hvad er KVX index
-Hvad er Københavns Fondsbørs
-Hvor bliver der handlet med aktier i Danmark
-Hvad er Nasdaq
-Hvis jeg vil holde øje med, hvordan det går med IT aktier generelt, hvor kan jeg gøre det
-osv. osv.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 23:29

Tja, prøv biblioteket - det er jo rimeligt svært, at finde info på nettet
(o.k. kunne ikke lade være !)
Prøv Dansk Aktionærforening på

www.shareholders.dk

Der er selvfølgelig mange andre, men DAF er jeg mere end godt tilfreds med.

m.v.h.
K. Nielsen

"bv32" <bv32.news@kandu.dk> wrote in message
news:2INl8.8961$FT.329854@news010.worldonline.dk...
> Hej. Er der nogen der kan sige noget om, hvordan jeg kan få en
> introduktion til den vidunderlige verden af aktieinvestering. En bog,
> side på internettet, kursus, pjece, et eller andet, hvor jeg kan få svar
> på spørgsmål som:
> -Hvad er KFX index
> -Hvad er KVX index
> -Hvad er Københavns Fondsbørs
> -Hvor bliver der handlet med aktier i Danmark
> -Hvad er Nasdaq
> -Hvis jeg vil holde øje med, hvordan det går med IT aktier generelt,
> hvor kan jeg gøre det
> -osv. osv.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 00:12

> Hej. Er der nogen der kan sige noget om, hvordan jeg kan få en
> introduktion til den vidunderlige verden af aktieinvestering. En bog,
> side på internettet, kursus, pjece, et eller andet, hvor jeg kan få svar
> på spørgsmål som:

Du kunne jo proeve http://www.spekulant.dk/faq

../Anders

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 00:16

ja, undskyld Anders Mork

jeg kan bestemt anbefale
http://www.spekulant.dk/faq

"Anders Mork" <amok68.geo@yahoo.com> wrote in message
news:a78gkn$equ$1@sunsite.dk...
>
> > Hej. Er der nogen der kan sige noget om, hvordan jeg kan få en
> > introduktion til den vidunderlige verden af aktieinvestering. En bog,
> > side på internettet, kursus, pjece, et eller andet, hvor jeg kan få svar
> > på spørgsmål som:
>
> Du kunne jo proeve http://www.spekulant.dk/faq
>
> ./Anders
>

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-03-02 06:49

Jeg tror ikke du får folk til at komme med en længere uddybning når du bar eskriver osv. osv forneden.... Det er simpelthen alt for bredt.

Accepteret svar
Fra : lars2408

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-02 09:52

bv

Det bedste sted for dig at starte vil jeg mene er http://www.mathis.dk/aktietips
Her er der både et leksikon og en literatur liste.
Læs: Scor Kassen - med aktier og optioner Forfatter: Gerhard Borring, bogen er meget bred og ikke særlig dybdegående.

Mvh Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-03-02 10:44

> -Hvad er KFX index
>

Mest omsatte aktier, som der sættes i denne kategori på bestemte tider af
året.

> -Hvad er KVX index

Vækstselskaber.

>
> -Hvad er Københavns Fondsbørs
>

En børs i Danmark. (Der er også et par andre, men uden tvivl er KF den
største)

> -Hvor bliver der handlet med aktier i Danmark

Mange steder.
Blandt andet Københavns Fondsbørs, Danske AMP mf.
Hvis du mener hvem der sætter handlerne ind er det faktisk alle banker i
Danmark. F.eks. BG Bank, Den Danske Bank, Jyske Bank osv osv... udover det
er der såkaldte ikke børsmæglere som nordnet.dk, stocknet.dk, etrade.dk
osv.. Jeg bruger selv stocknet.dk

>
> -Hvad er Nasdaq
>

En amerikansk teknologi børs.

> -Hvis jeg vil holde øje med, hvordan det går med IT aktier generelt,
> hvor kan jeg gøre det
>

Københavns fondsbørs kurser kan du se på www.xcse.dk og Nasdaq kan du se på
www.nasdaq.com begge steder 15 min forsinkede.
Ellers kan du f.eks. bruge stocknet.dk hvor der vises dybder 15 minutter
forsinket. Hvis du skal have realtime kurser, skal du nok punge ud!

Du er velkommen til at maile mig på tcr480@ofir.dk hvis du har flere
spørgsmål

mvh

Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-04-02 23:31

Prøv at tage et kig på
www.PointFigure.Dk
og klik f.eks. på "Gode råd" og "Leksikon" i toppen !

Mvh
Peter
PointFigure.Dk

"bv32" <bv32.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2INl8.8961$FT.329854@news010.worldonline.dk...
> Hej. Er der nogen der kan sige noget om, hvordan jeg kan få en
> introduktion til den vidunderlige verden af aktieinvestering. En bog,
> side på internettet, kursus, pjece, et eller andet, hvor jeg kan få svar
> på spørgsmål som:
> -Hvad er KFX index
> -Hvad er KVX index
> -Hvad er Københavns Fondsbørs
> -Hvor bliver der handlet med aktier i Danmark
> -Hvad er Nasdaq
> -Hvis jeg vil holde øje med, hvordan det går med IT aktier generelt,
> hvor kan jeg gøre det
> -osv. osv.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : the_fisherking

Dato : 19-06-02 22:59

Hvis du ønsker en god bog om emnet kan jeg varmt anbefale "Aktieinvesteing - Teori og praktisk anvendelse" skrevet af Michael Christensen og Frank Pedersen.