/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Hvorfor virker menu i første fil men ikk~
Fra : ajohansen
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 08-01-04 08:04

hej derude
jeg har sat 2 forskellige filer ind, i den første fil virker menuen, men ikke i den anden.

jeg kan ikke se hvorfor, så jeg håber at i kan hjælpe.

**første fil************
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>

//anne
<title>Rørby - en landsby i NVSjælland</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<link href="stylesheet/mainstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<body>
<div class="leftbox">jdklsaæjksdlæa
jdkslæajfkdslæa
jdkslæajkdslæa
</div>
<script type='text/javascript'>

//HV Menu- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more

function Go(){return}

</script>
<script type='text/javascript' src='script/menu/menuparametre.js'></script>
<script type='text/javascript' src='script/menu/menuarrays.js'></script>
<script type='text/javascript' src='script/menu/menu_com.js'></script>
<noscript>Your browser does not support script</noscript>
</body>

</html>

**Anden fil**************************
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html >
<head>
<title>Rørby - en landsby i NV-Sjælland</title>

<meta name="keywords" content="rørby,landsby,kalundborg,nvsjælland,sjælland,hvidebæk,lokalsamfund,landsbysamfund" />

<meta http-equiv="Content-Language" content="da" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252" />
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4" />
<link href="/stylesheet/mainstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

</head>
<body>
<br>
<div id="leftcol">
<div class="leftbox"><h4>Havneudvalg</h4>
<p><font size="2">Havneudvalget valgt den 6. juni 2000. </font></p>
<p><font size="2">Havnefoged <br>
</font><font size="2">Per Hansen </font></p>
<p><font size="2">Havnearbejder <br>
</font><font size="2">Jørgen Jørgensen </font></p>
<p><font size="2">Havnearbejder <br>
Henning Jacobsen</font></p>
<p><font size="2"> Kasserer <br>
Michael Kristoffersen</font></p>
<p><font size="2"> Sekretær <br>
Søren Holme Nielsen </font> </p>
</div>
<div id="indhold">
<h4>Foreningen til forskønnelse af Rørby Gadekær </h4>
<p><br />
Opløses foreningen, skal dennes midler bruges til forskønnelse af Rørby Gadekær efter havneudvalgets anvisning.<br />
Havneudvalget valgt den 6. juni 2000. Havnefoged Per Hansen<br />
Havnearbejder Jørgen Jørgensen<br />
Havnearbejder Henning Jacobsen<br />
Kasserer Michael Kristoffersen<br />
Sekretær Søren Holme Nielsen<br />
</p>
</div>
<script type='text/javascript'>

//HV Menu- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more

function Go(){return}

</script>
<script type='text/javascript' src='script/menu/menuparametre.js'></script>
<script type='text/javascript' src='script/menu/menuarrays.js'></script>
<script type='text/javascript' src='script/menu/menu_com.js'></script>
<noscript>Your browser does not support script</noscript>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-04 10:44

Den er sgu svær at gennemskue uden dine *.js at kigge på, men mon ikke du skal have din indsættelse af menuen i din 2. <DIV> ?

Altså: sæt menuen ind i <DIV id="indhold">...</DIV>

Blot et skud i tågen...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 08-01-04 22:02

hej nej den skal være uden for div og sådan fungerer den også i første fil men hvorfor f..... virker skidtet ikke i anden fil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-04 10:56

I den første fil har du en <div class="leftbox">...</div> og så menuen. I den anden fil har du <div class="leftbox">...</div>, så <div id="indhold">...</div> og så menuen. Da jeg ikke lige kan se hvad dine CSS selectors og class'es gør ved position, marginer osv... kunne det tænkes at der simpelthen ikke er 'plads' til menuen efter anden <DIV>.

Derfor skrev jeg som jeg gjorde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-04 10:58

Ps. har du prøvet at sætte menuen mellem de to <DIV> ???

Forsøgsvis...?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 09-01-04 14:57

Hej
nu har jeg fået repareret min adsl-forbindelse igen igen og igen så her er jeg

Jeg har fået løst problemet der manglede simpelt hen ../.. foran linket
så det skal se sådan ud:
script../../menu/menuparametre.js

//anne

de forskellige <div> bruges som containere til at strukturere siden, og istedet for <tabel>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-04 15:24

Tjae.. nu har du jo selv fundet løsningen, men er du ikke sød at lukke spørgsmålet alligevel? Så kan andre også få glæde af løsningen og du slipper for flere mail's til dette spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 09-01-04 17:21

hvordan lukker jeg???
//anne

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-04 17:36

Det gør du ved at vælge Accepter svar her : >>---------------------------------------------------------------------------------------------^

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 09-01-04 17:41

Tak for svaret molokyle.