/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Acces tekstbox ??? (haster)
Fra : S_Larsen
Vist : 460 gange
150 point
Dato : 07-01-04 20:36

På en form uden forbindelse til nogen tabel, vil jeg gerne have en tekstbox. I denne tekstbox vil jeg så have vist et navn fra en tabel, men sorteret efter et bestemt nr.

Har selv prøvet lidt men det vil ikke som jeg vil.

Kan det lade sig gøre og hvis ja, hvordan.

Hvis nej , hvordan så.

Bruger acces 2000, dansk.

Mvh.

Søren Larsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-04 20:53

formular>stå på en eksisterende form eller udenfor>ny/design>liste(værktøj)>tegn>
liste skal slå op>vælg tabel>før det over du vil have med>den hedder nu ubundet>formularvisning>er det sådan en du vil have??????????
Står du på en eksisterende form vil den lægge sig et sted på formen men kan flyttes.
Emesen.

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 07-01-04 21:50

Tekstbox'en kan kun vise een værdi i modsætning til en drop-down box. Hvordan ved tekstbox'en hvad der skal sorteres/udvælges efter ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-04 21:56

Så ville jeg lave en udvælgelsesforespørgsel og lave tekstbox med henvisning til denne.

Kommentar
Fra : S_Larsen

Dato : 07-01-04 22:04

Jeg prøver at tydliggøre det lidt bedre.

Jeg har en tabel med navn, fødseldage mv.

For at sætte data ind heri har jeg så ogs lavet en form.

Alt dette virker som det skal.

Nu ville jeg så gerne have ne ny form, hvorpå der så skulle være et tekstbokse. I hver tekstboks skal der blot vises et navn. Navnet skal den automatisk have fra ovennævnte tabel, sorteret efter et idnr.

Håber det er forklarende nok, og en har løsningen.

Søren

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 150 point
Dato : 07-01-04 22:22

Tabel>>forespørgsel>>flere tekstboxe med hver sin del af tabellen.
sorteringen/udvælgelse foregår i forespørgsel.

Tekstboks 1 [ navn]
Tekstboks 2 [ f-dato]
Da disse bokse henter fra forespørgslen som henter fra tabellen vil de altid være opdateret.
Du bestemmer boksens størrelse og dermed hvad der skal vises.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : S_Larsen

Dato : 07-01-04 23:25

Tak for svaret emesen.

Det er jo nok løsningen, den virker i hvertfald, omend det ikke lige var det jeg søgte, så bruger jeg den.

Søren