/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
300 dask til det rigtige svar
Fra : jmsgruppen
Vist : 607 gange
1 point
Dato : 07-01-04 20:15

Jeg har et problem , og søger det rigtige svar. Jeg gir 300 dask til det rigtige svar. Dette ene point er til spammere

Jeg kører win2000proff.
Når jeg trykker <ctlr<alt<del kommer jeg i jobliste. Her klikker jeg på processer.
Nu kan man jo se, alle de fine exe filer der arbejder med et eller andet program. Kender man exe filen, ved man hvilke program. Jeg kender mine, fordi jeg har undersøgt hvilke program de hører til. Men det tager en HEL..... tid. Der kan jo nemt være en tredive-fyrre stykker.
Hvordan kan man umiddelbart i dette vindue se, hvilke program der har associationer med eksakte exe fil?????
Vis<vælg kolonner giver ikke en rigtig billede. HVORDAN????

mvh
jms.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-01-04 20:28

Når du skriver "i dette vindue se" går jeg udfra du mener i joblisten....
Du kan ikke se det der, men mange af filerne som kører er nogle som startede sammen med windows

ved at vælge start --> kør --> msconfig ---> kan du under fanebladet start se mange af filerne (processerne) samt deres placering....

En anden nem måde er google....men den kender du

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 20:40
Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 11 point
Dato : 07-01-04 20:41

Hej JMS
Jeg kan overhovedet ikke svare på dit sp. - men vil gerne ha' lov til at fortælle både dig selv og andre, at du i hvert fald ikke er en nærigrøv
Citat
Fra : jmsgruppen Dato : 04-01-04 18:49

<<<frida

så er jeg ikke pointfreak, jeg har sølle 242

jms

Du kommer aldrig til at kunne blære dig med en stor pointkonto, hvis ikke du snart stopper men alle de dask
Har du bedømt nogle tip for nylig. Det håber jeg - for ellers har du kun 2p på kontoen - hvilket jo ikke kan siges at være meget*LOL*

Frida.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-04 20:44

Har jeg en af disse "kørende" filer på vej til en hjemmeside som jeg vil af med, og ikke tør klikke nogen steder, så går jeg også i job listen og som regel er den blandt de øverste og...............ud med den.
Ikke et svar, bare en bemærkning.
Emesen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-01-04 20:48

Hej Jms,

du ka' evt. prøve "Process Explorer"... -->
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 20:50

strarup>den samme /\

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-01-04 20:56

Hej Manse,

yupper... men snakkede lige med min mor i telefonen da jeg gik ind på dette indlæg og der var der kun Uffe's indlæg...
så det var først da jeg fik den sendt afsted, at jeg så der var kommet flere indlæg... bl.a. dit link til det samme program...

et rigtigt godt program forøvrigt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 20:59

ja,det er rigtigt fedt program og så fylder det kun 197kb.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 21:50

Se lige hvad du har i : Start->Kør-> (skriv : msconfig) -> Enter/Return og kig i fanebladet [Start] , muligvis finder du ud af hvad der kører hvor?

Skud i tågen...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-04 22:42

Jeg bruger aida 32 ee som jeg har hentet på google det er et fedt program der fortæller alt om din puter Mvh SUNE

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 18:17

Jeg vil lige kikke på de links, når jeg får lidt tid.....

Er lidt tidspresset, får kikket på dem i weekenden, og får også lige point sparet sammen
(så så frida, jeg har sgu da lige nu 328 )

Men oprindelig mente jeg fra joblisten, nemlig der hvor processer kører. Ufattelig Microsoft ikke lige har tænkt på dette. De har da ellers nok steder man kan klikke lidt og tilføje / fjerne flueben...
Kunne man bare markere, højreklikke<egenskaber, så var løsningen der jo.
Er der nogle af jer der kører XP pro??? Og kan man heller ikke der????

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 19:05

Nonsens at skrive
Godtnok har jeg travlt, men er forbandet nysgerrig. Har valgt at anvende:
http://www.webattack.com/screenshots/processexplorer.htm
Udfører faktisk det jeg ønsker. Her kan jeg se, hvilke program der forstyrrer os. Selvom vi har det nyeste isenkram, kniber det nogle gange med hestekræfterne, vi arbejder nogle gange med meget store applikationer. De processer jeg absolut ikke skal anvende, kan jeg nu lynhurtig lukke. Og jeg behøver ikke længere, at undersøge hvad hvilke exe fil arbejder med. Smart program, man kan se alle forbindelser for de enkelte filer (tråde) og meget mere.. Tak manse. Laver lige et spørgsmål til dig, starter med 1 dask, og forøge til OK lad os sige 301
Tak allesammen

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-01-04 20:18

Tak for svaret fridaflip.
Tak fordi du ikke denne gang kaldte mig en nærigrøv

mvh
jms

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 14-01-04 14:51

Jamen tak for det Nu er det bare sån' at du lovede 300 dask for et rigtigt svar, men i stedet har givet 1 dask for et forkert svar (mit)
sååå JMS - du er nu stadig lidt af en nærigrøv

Frida.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 14:54

HOV hov
manse9933 har fået 300 dask i et andet sprgs. jeg lavede.

jms

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 14-01-04 19:40

Jamen så er du bare rar - ligesom Ems

Frida...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 20:53

jep, jeg er rar, gammel, udslidt, og færdig........
Men er det ikke lidt for tidlig allerede som 16 årig??

jms