/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvad er en Skærms Scan-Frekvens
Fra : Krassus
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 07-01-04 18:35

Hvad er en Skærms Scan-Frekvens

ikke noget med at bidde mig af med det er noget om HSF for det fatter jeg ingen ting af.... så lidt uddybende tak

Kræsser

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-04 19:00

Jo så kunne du jo osse godt være lidt uddybende!

I bund og grund drejer det sig om dine øjne! Hvis du højre klikker på et tomt sted på dit skrivebord (hvis du har windows) og trykker egenskaber >> Indstillinger >> Avanceret! Så trykker du på Skærm! Du vil så se hvad din skærm kører i opdateringshastighed. Den skal helst være 75 hz og derover for ellers bliver du træt i øjnene efter et stykke tid!

Hvis det ikke er hvad du mener, så skriv lige en kommentar!

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 07-01-04 19:14

Nu ved jeg ikke engang hvad du mener med "HSF" ?

Men jeg ved at skærmbilledet er opbygget ved hjælp af en elektronstråle der fiser hen over skærmfladen og oplyser et fosforlignende lag. Antallet af gange pr. sekund strålen har opdateret billedet vertikalt (oppefra og nedefter) er den vertikale frekvens. Afhængigt af din skærms størrelse vil denne frekvens virke blinkende, hvis den er for lav. Sæt den så højt som de skærmkort og din skærm kan og minimum 75 som ovenfor beskrevet.

Det er ikke sikkert at du kan se skærmen blinker, men dine øjne forsøger alligevel at reagere på blinkeriet, hvilket kan give hovedpine, træthed m.m.

Kommentar
Fra : perpia

Dato : 07-01-04 21:34

Scan frekvens. Tv Pal maksimum. 625 linjer (øverst venstre til nederst højre(vandrette linjer)), 25 gange i sekundet.
For at det ikke blinker for meget, viser vi kun hveranden, (1;3;5----), men 50 gange i sekundet.
pixelfrek=linjerXpunkterX(bldr/sek).

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-01-04 23:56

Jeg blander mig lige på tråden.....

Tedd
Jeg vil bare sige Tak så har jeg lært noget nyt i dag og endda noget effektivt

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-04 01:27

Det var da rart Toupie! Havde du for lav opdateringshastighed?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-01-04 08:34

Tedd

Ja, den var på 60, så det var en "tiltrængt" viden jeg dér fik

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-04 17:27

Vi kan jo ikke have at dine øjne bliver trætte Toupie! Men nu kan du jo nok ikke undskylde dig med hovedpine næste gang! Forsat god dag!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-01-04 22:14

Tedd

He he..... der er alligevel ikke nogen jeg kan bruge den undskyldning overfor

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 01:17

Det kan jeg ikke forstå! Du lyder da vældig sød!
Nå venter spændt på om spørgsmåls stilleren kan bruge vores kommentarer til noget! hehe

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 11:33

Tedd

Jeg tror bestemt ikke spørgeren kan bruge vores smalltalk til noget, men skal vi satse på at han/hun skriver hvis vi skal stoppe

Tak ....det er jeg også men det er selvvalgt

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 16:38

Selvvalgt sød og single. Der kan man da bare se Måske skulle vi lave et kontaktbureau!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 19:46

Tedd

Jeg har nu nok af kirstengifteknive og emner omkring mig, så jeg behøver intet kontaktbureau meeen kan godt lege kirstengiftekniv hvis du står og mangler

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 20:26

Tak for tilbudet, det kan jo være jeg tager imod det en dag!
Men hvem fanden gider en som mig!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 20:33

Tedd

En som dig???? definér det aner jo ikke hvem du er, udover at du lyder meget fornuftig, flink og humoristisk

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 20:40

Wow! Du godt nok hurtig! Måske skal man kalde dig Kirsten Springkniv! hehe
Og tak for komplimenterne, jeg ville rødme hvis jeg vidste hvordan smiley så ud!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 20:44

Sad jo lige ved computeren.......så er det nemt at være hurtig

Den ser sådan ud he he ....og det var da så lidt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 20:55

Men med hensyn til at definere det/mig, så er Kandu jo et åben forum, så det er jo nok ikke det smarteste! Skulle jo gerne kunne optræde herinde igen uden at rødme hehe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 20:57

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 20:58

Sådan har jeg det også mht. private oplysninger, så det er jeg helt på det rene med

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 20:59

Nææææææ, du ku

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 21:00

Nå det var nu ikke, fordi du ikke måtte vide besked!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 21:02

he he....hvis jeg skal fixe dig sammen med én, så kig i min profil

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-04 21:21

Nå der!!

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-04 00:11

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 10-01-04 13:03

få jer dog et liv

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-01-04 14:00

Krassus

Nu var det jo ikke lige mig, der svarede på dit spørgsmål så jeg undrer mig over, at du har accepteret min smiley
men tak da

// Toupie

PS: vi har et liv, men derfor kan man godt lave lidt sjov indimellem