/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
RKI
Fra : sofla
Vist : 343 gange
200 point
Dato : 07-01-04 17:40

Hej
Når man som jeg står i RKI p.g.a en skilsmisse - og finder sammen med en anden (uden at være gift), hvordan kan det så være at, min nye kæreste pludselig får problemer med sin bank, vedr. lån eller lignende, fordi jeg står i RKI ?
Det er jo min gæld, ikke hans, han har intet med det at gøre!
Kan det virkelig være rigtigt at, fordi jeg står i RKI og vi har samme adresse, så står han faktisk også som dårlig betaler i bankens øjne ???

Hilsen sofla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 17:49
Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 210 point
Dato : 07-01-04 17:50

Desværre JA.
Når en person er registreret på en adresse, ser alle finansielle institutter BÅL OG BRAND, uanset om der en en årsag eller ej.
Det bedste er at prøve at tale med banken, og forklare dem situationens rigtige sammenhæng.
Dette kan måske berolige dem.
Held og lykke

mvh
jms
nb. så kan man jo diskutere om dette er rigtig af bankerne eller ej, men sådan er det bare.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 07-01-04 19:43

Hej

Jeg kan kun tilslutte mig jmsgruppens svar, men også tilføje, at det jo ikke alene er finansiele institutter, men også forretninger, der udlejer varer (hårde hvidevarer, hifi/tv, telefonabonnementer m.v.) Faktisk alle steder, hvor man beder om kredit vil søge i RKI på samleveren også.

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 08-01-04 10:24

Tak for svaret jmsgruppen.
Jeg havde nok håbet på et andet svar, men sådan er livet.
mvh
sofla

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 10:31

Sofla, selv tak, og du har ret det er ikke rimelig.
Tag et møde med banken, og fortæl dem sagens rette sammenhæng.

mvh
jms