/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Brugsanvisning til Medion MD40696
Fra : onkie
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 07-01-04 16:51

Fik et Medion digitalkamera i julegave, men kun med tysk brugsanvisning.
Hvor får jeg en på engelsk/dansk ?
mvh Onkie

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 07-01-04 17:29

Produktet er tilsyneladende kun produceret til det tyske marked... Ifølge Medion selv, eksisterer produktet ikke udover i Tyskland...

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 07-01-04 17:36

korrekt, men jeg har hört at, samme model findes under forskellige navne, idet de fremstilles i asien til forskellige impor-
törer i Europa.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-04 21:21

http://www.digital-fotografering.dk/Tekstside.htm
>\En lille oplysning for Medion-brugere.

Butikskæden ALDI har et par gange i år som onsdags-slagtilbud solgt et Medion digitalkamera, som er aldeles udmærket - bortset fra
den tilhørende brugervejledning.

Lidt søgning på Internettet viser imidlertid, at det pågældende kamera er
fremstillet under navnet SKANHEX på Taiwan og herfra kan man downloade en aldeles udmærket engelsksproget User's Manual i pdf-format. 155 sider i A5-format.<

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-04 21:23

Når man søger på Medion MD40696 på Medionshjemmeside i Tyskland så findes produktet ikke, men man kan prøve at søge på engelssprogede sider, men så skal man indtaste kameraets serienummer.
Hvis du går ind på dette link http://www.medion.com så kan vælge i hvilket land du vil søge. I USA f.eks. har de flere digitale kameraer, men tilsyneladende ikke dit. For ellers kan man under downloads, hente manualer i pdf format.
Måske har de bare en anden typebetegnelse for dit kamera.

bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-04 21:25

Du skulle så finde dennehttp://www.skanhex.com.tw/
En SX520 ligner dit kamera. Jeg har selv et Medion SX410 som jeg er meget glad for

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-04 21:48

Tyske anmeldelser siger den skal hedde Skanhex SX512z, men jeg kan ikke finde den, men du kan måske se om det duer ved at downloade den manual dder er til SX520z. Den ligger i pdf (AcrobatReader)
Held og lykke med det.
Bjarne

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 08-01-04 09:59

Jeg har nu väret inde på www.skanhex.com.tw/, men desvärre er der for stor forskel på sx520z, og mit kamera.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 08-01-04 11:24

ærgerligt, ja men så må du købe en tysk ordbog-

Godkendelse af svar
Fra : onkie

Dato : 08-01-04 21:11

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 08-01-04 21:24

Hej BjarneD
Tusind tak for det store arbejde du har gjort.
Jeg er ked af, at jeg ikke kunne bruge det, men hvis du finder sx 512z, så skriv igen.
Tusind tak
onkie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 21:31

Med fornøjelse.
Hilsen¨
Bjarne