/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bjørneopskrift
Fra : netper
Vist : 741 gange
200 point
Dato : 07-01-04 16:49

Hvis man nu skulle støde ind i en bjørn kunne det da være meget sjovt med en opskrift, så jeg har fundet denne på engelsk som jeg vil høre om nogen ville oversætte for mig.

Mvh
Per

Bear Recipe
1-2 lb of venison or bear steaks
1 qt of tomato juice
3/4 cup brown sugar
2 tbsp Worcestershire sauce
1/2 tsp black pepper
1/2 tsp celery seed
1 medium onion (diced)

Cook meat until thoroughly cooked in a slow cooker or crock pot.
Drain off fat and add ingredients above.
Let simmer for at least 4 hours.
I recommend serving with mashed potatoes as the gravy is excellent on them. This recipe is simple to prepare and doesn't take a lot of special ingredients. Everyone that I have served venison or bear with this recipe loves it and would swear that it was not wild game.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 16:58

Næh.. men jeg kan give dig en opskrift her : http://www.arkaisk.dk/kogebog3.htm

Lidt nede på siden i denne bizarre kogebog

Altid godt, hvis du nu skulle støde på en kamel eller abe i din fryser

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : bornholmkt

Modtaget 210 point
Dato : 07-01-04 17:30

Bjørne opskrift

1-2 pund råvildt eller bjørne steaks
1 ds. tomatjuice
3/4 kop brunt sukker ( f.eks rørsukker eller puddersukker)
2 spsk. Worcestershire sauce
1/2 tsk sort peber
1/2 tsk. selleri frø
1 medium hakket løg

Kog kødet helt mørt ganske langsomt ( i en speciel slow cooker eller gryde på lav varme )
Når det er mørt fjern fedtet og tilsæt ovenstående ingredienser. Kødet skal koge mindst 4 timer.

Jeg vil anbefale at servere kødet med en god kartoffelmos, da skyen er fantastisk i smag til dette.
Opskriften er let at tilberede og kræver ikke mange specielle ingredienser. Alle, som jeg har serveret enetn råvildt eller bjørn tilberedt på denne måde, elsker det og sværger på, at det ikke et helt ud i skoven.
Ovenstående er oversta efter bedste evne og til orientering har jeg på Grønland spist isbjørn og rensdyr tilberedt efter næsten samme opskrift.Årsagen til, at kogetiden er så lang er, at bbjørnekød indeholder trikiner, som kan gøre mennesker syge.De dør ved lang kogetid.

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 07-01-04 20:07

Tak for svaret bornholmkt.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 13-01-04 19:23

Det er da en joke ikk

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 14-01-04 20:25

kære Mille35
hvad joke skulle der være ved det?