/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmen tænder først anden gang
Fra : Qaoz
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 07-01-04 15:01

Hejsa.
Jeg har en 19" LG Flatron F900P skærm forbundet til et MSI nVidia GeForce 4 ti 4800SE grafikkort på et MSI KT4 Ultra bundkort.
Problemet er at når computeren tændes så tænder skærmen ikke med. Jeg er nødt til at slukke computeren og tænde den igen før skærmen følger med. Det der er virkelig skummelt ved det er at den først efter noget tid begyndte på det. Først med min gamle 17" og siden med den nye 19". Det er jo lidt irriterende i længden så nogen gode råd?

Mvh
Peter

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 07-01-04 15:14

Har du tjekket om dit g-kort sidder ordenlig fast ?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 07-01-04 15:59

Prøv med separat strøm til skærmen i stedet for at skærmen henter strøm fra andet stik på strømforsyningen. Det kan være din belastning bliver for høj med en 19" skærm...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

PS: Selvfølgelig KAN Zerg911's tip også være årsagen...

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 07-01-04 16:02

Hej jeg havde det samme problem
Det var dog med et gammel riva tnt2 kort og en pentium 2 med win 98
Det forsvandt da jeg geninstallerede windows

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : KajKagearm

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-04 19:05

Har selv haft problemet så sent som i går og afhjalp det med en ny driver fra www.nvidia.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-04 19:43

Har prøvet det samme med en skærm! Problemet var at jeg slukkede skærmen før jeg lukkede windows!

Kommentar
Fra : Qaoz

Dato : 09-01-04 22:01

Jeg har prøvet med den nyeste driver til kortet og indtil videre ser det ud til at virke. Det er svært at sige da det kun er nogen gange den ikke vil tænde. :S

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 10-01-04 00:37

Krydser fingre for dig...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-04 00:45

Lige til hvad Henrik Blunck (mærkeligt navn på en sjællænder )

Jeg har hørt de fleste strømforsyninger, leder strømmen til skærmen udenom, altså sådan at selve strømforsyningen til computeren ikke bliver berørt! Når man tænder en almindelig skærm kan man jo kortvarig! (prøv selv at bruge en elmåler) komme op på over 500 watt, og det ville jo smadre enhver almindelig strømforsyning!! Jeg har selv bemærket at andre lyskilder i rummet kan fade kort, når man tænder for sin skærm!

Kommentar
Fra : Qaoz

Dato : 13-01-04 16:29

Jamen dog.. jeg prøvede som sagt med nye drivers og det ser foreløbigt ud til at holde.

Så jeg har besluttet at KajKagearm får de points. Hans forslag var nemt og virkede (håber jeg).

Meeen, hvis det nu glipper så har I andre oss' chancen *GG*

Hyg jer!

Godkendelse af svar
Fra : Qaoz

Dato : 13-01-04 16:30

Kommentar
Fra : Qaoz

Dato : 18-01-04 02:36

Til alle der nu måtte have samme problem kan jeg fortælle at MSI har haft problemer med at deres G-kort ikke kan starte ved temperaturer under 21ºC.

Det kan være problemet hvis din skærm ikke vil tænde første gang.