/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ømme brystvorter, er det betændelse??
Fra : nh1
Vist : 2566 gange
100 point
Dato : 07-01-04 14:57

Jeg har i et par dage haft virkelige ømme / irreteret brystvorter.
De stritter 24 timer i døgnet ligesom når man fryser og har trukket sig lidt sammen.
Min mand kom for en lille uge siden til at "hive" i ihvertfald den ene, men jeg mindes ikke at det også er gået ud over den anden.

Kan der være gået en form for betændelse i??
Her tænker jeg på det der skete for et par stykker da Polle-dillen med morgenstjernen var på sit højeste..
Jeg har ringet til min læge, men have ville have at jeg skulle se det an, men det er næsten ikke til at holde ud når BH eller andet tøj bevæger sig.

Hilsen
NH

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 07-01-04 16:02

Prøv med lidocain - lokalbedøvende hudcreme - der kan fås i håndkøb. Det var lige min frue der kom med lidt visdom....

Din mand må være lidt varsom...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 07-01-04 16:03

Hej.
Hvis det kun er vorten der er øm er det ikke brystbetændelse, men det kan selvfølgelig være en anden form for betændelse. Hvis der kun er hevet i den ene lyder det jo underligt at de begge er ømme.
Prøv med et varmt bad og smør dem derefter med en fed creme. Hvis du opholder dig i et varmt rum så lad cremen tørre ind i fri luft (det vil din mand sikkert synes er en god ide), men sørg for godt med varme.
Tjek om der evt. er sår eller rifter på og omkring vorten???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 16:47

Min eks siger; det kan ske når man har frosset og har haft 'stift' bommulds undertøj på. Smør med Helosan creme og det går over i løbet af et døgn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-04 17:13

Andet tøj, der bevæger sig??
Tag du noget varmt tøj på i denne kulde, så skal det nok gå over

mvh ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-01-04 17:13

Jeg tror nu heller ikke, det er fordi der er blevet hevet lidt mærkeligt at du så har ondt i begge - når det nu kun var det ene der havde fornøjelsen.
Jeg tror som Molo, at det er kulden der driller. Det kan gøre avsmen går hurtigt over igen...

Frida.

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-04 18:05

Hej

Bryster kan også være ømme op til en mensturation. De kan være ømme pga kirtler og i sær hvis du har født og årene efter. En cyste i æggestokkene kan gøre dem ømme, det er jo noget os kvinder danner hele tiden. Jeg tror ikke de betyder noget andet end at det er koldt. Min den ene brystvorte er også underlig for tiden, men det betyder ikke noget. Hvis du ikke kan lide at se det an, synes jeg at du skal ringe til din læge og sige at han bliver nødsaget til at kigge på dig, så du kan få ro i sjælen...

Mvh
Gisele

Godkendelse af svar
Fra : nh1

Dato : 08-01-04 08:47

Tak for de mange gode svar fra jer alle.