/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Problemer med skype
Fra : scrooge
Vist : 1198 gange
100 point
Dato : 07-01-04 14:39

Jeg har netop installeret skype, men kan ikke få det til at virke. jeg bruger et headset og har endda prøvet at pille højtalerene fra for at modvirke ekko. Men jeg han alligevel kun høre mig selv i en forsinket og meget forvringget udgave. Modtageren kan nogle gange godt høre mig klart og tydeligt!

jeg har også prøvet at snakke gennem messenger, det kan heller ikke lade sig gøre.

Hvad er der galt?

jeg får mit internet gennem den lokale antenneforening og bruger selv zonealarm pro.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-01-04 14:43

Bed din ven skrue ned for sine højtalere. Ekko dannes fordi den lyd der kommer ud gennem hans højtalere går ind i hans microfon igen, og bliver sendt tilbage til dig, så det lyder som et ekko.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-04 14:48

Den person, som du taler med, har han/hun også headset?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-01-04 15:02

selvom han/hun har headset kan det være at han/hun ikke bruger det. Jeg har headsæt og bruger mine højtalere.

Kommentar
Fra : scrooge

Dato : 07-01-04 15:06

han taler med bruger headset og har også pillet sine højtalere fra!

Kommentar
Fra : Jaze01

Dato : 07-01-04 15:13

Skype bruger deres eget udviklede codec til at omforme talen fra et analogt til et digitalt signal der har indbygget "Echo cancelation". Men ! Hvis forbindelse er dårligt (latency og jitter) virke dette ikke og ekko opstår i selve transmissionen. Du kan bruge de tidligere råd (skrue ned for højtalere) til at afgøre om det er et reelt baggrunds ekko eller et transmissions ekko.
Husk på at når man taler om telefoni over IP menes der med "forbindelsen" egentligt hele strækningen - Ear to Mouth - altså lydkort - PC - access linie - ISP netværk etc.
Hvis det er transmissions ekko kan du forsøge at reducere dette på flere måder:
- anvende bedre lydkort (evt. usb headset til ca. 400 kr.)
- nedsætte belastning af PCens CPU
- lukke applikationer der "stjæler" båndbredde.
- Prøve på et tidspunkt hvor normale menesker sover og belastningen af din ISPs netværk er minimal.

mvh Jaze

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-04 17:14

Hej scrooge...

Dit problem er typisk.
Grunden til at du kan høre dig selv gennem dine egne ørebøffer/højtalere er at du ikke har slået microfonen på mute. Der er nemlig 2 slags options i windows Recording og Playback. Du skal slå microfonen fra i playback og til i recording. dette gøres på følgende måde:
Start -> Programmer -> Tilbehør -> underholdning -> Volume kontrol
her kommer din volumekontrol frem. Hvis du kan se et sted hvor der står microfon så tryk på den lille firkantede boks så der kommer et flueben i mute.
hvis du derimod ikke kan se din kontrol til microfonen skal trykke indstillinger -> egenskaber, på denne liste skal du sætte et flueben i microfon og trykke på OK.

Nu skal du være sikker på at microfonen er slået til i recording:
I volumekontrollen trykker du Indstillinger -> egenskaber.
tryk i den lille runde ratio knap ud fra optag/recording.
kig listen igennem og vær sikker på at der er et flueben i microfon.
tryk OK.
nu skulle din volume kontrol se en smule anderledes ud. Tjek lige efter at der er et flueben i Valgt/select under microfon.
skru godt op for microfonen. Tal i den og du vil se at den automatisk indstiller hvor højt der skal være skruet op for at få den bedst mulige lyd.

Dit problem burde nu være løst.

mvh JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-01-04 17:19

Så syntes jeg du skal lytte til ovenstående.. Den lyder nok mest troværdig.

Godkendelse af svar
Fra : scrooge

Dato : 08-01-04 15:02

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P.