/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette video filer?
Fra : HanSSoN
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 06-01-04 23:43

Hjælp mig.
Jeg ved ikke hvad der er galt. Men min computer vil ikke give mig adgang til at slette mine video filer. Den siger at
de bliver brugt af et anden bruger eller program? jeg har prøvet at afinstallere alle de programme der har nogle med video filerne at gøre...
Men jeg får ikke lov. det er f.eks. lige når jeg har downloadet en video file, så må jeg ikke flytte eller slette den. kan intet gøre.
Og nu har jeg ikke mere plads på min HD
Kan det være windows mediaplayer det er galt med?..og hvordan afinstallere man den.

Hvad kan der være galt!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 210 point
Dato : 07-01-04 00:02

2 forslag:
1) læg de uslettelige videofiler ind i en mappe for sig selv og lav så et textdokument go gem det i samme mappe. Derefter markerer du så først textfilen og så alle videofiler, så alt er markeret og tryk så på delete.
2) prøv dette program: DrDelete http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 07-01-04 00:35

Klip dem over til din papirkurv og så tøm papirkurven.. Det virker næsten altid

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-01-04 00:45

1000 tak for det catbody...

Jeg har haft dette problem i lang tid, og der var bare ikke noget der har virket.

Misteryman. så nemt var det ikke..lol bare det var! men jeg har prøve alt det der, med at klippe flytte kopiere..intet har virket...

Men tak for de hurtige svar

Catbody du har lige scooret 200 gyldene point...hehe tak tak. Jeg har virklig været sur over det her problem.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-01-04 00:45

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-01-04 00:47

HanSSon >> takker mange gange for pointene.
Af ren nysgerrighed: hvilken af de 2 metoder benyttede du??

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-01-04 00:50

Jeg brugte "Dr Delete" meget simpelt program men det virker...

tak igen..

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-01-04 00:52

Hej HanSSoN,

Citat
det er f.eks. lige når jeg har downloadet en video file

øh... downloadet fra en hjemmeside eller fra et fildelingsprogram?

hvis det er fra et fildelingsprogram ka' det være fordi der er nogen der er ved at hente den fra dig af... så ska' du bare lukke fildelings programmet...

jeg støder nogle gange på problemet, hvis jeg har set en videofil og bagefter vil slette den... men det er så fordi Mediaplayeren stadigvæk har en "krog" i den, og jeg plejer at løse problemet ved så at åbne en anden videofil, hvorefter jeg så ka' slette den videofil jeg ikke ku' slette før...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-01-04 01:01

Hey Strarup.

Nej, det er lige meget hvor det video klip lommer fra..
hvis jeg har overført video klippet fra mit cdrom drev, er det
samme problem.

Men jeg tror også at det er mediaplayer der er problemet! men jeg ved ikke hvordan jeg skal få det lavt.
Dr. delete er bare en hurtig løsning på et stører problem. hmm

Men eller tak for svaret, selvom pointne er væk...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-01-04 01:22

Hej HanSSoN,

oki doki...

jeg er nu ret ligeglad med om der er point eller ej... vil bare gerne hjælpe hvis det er muligt...

jeg kukkelurede lige lidt omkring og fandt dette her... på denne side omkring "Windows XP Tips and Tweaks"... -->
http://www.pc-pages.co.uk/WindowsXP/WindowsXP_Tips_Tweaks.htm

Citat
5. How to delete an undeletable file

Open a Command Prompt window and leave it open. Close all open programs

Click Start, Run and enter TASKMGR.EXE

Go to the Processes tab and End Process on Explorer.exe. Leave
Task Manager open

Go back to the Command Prompt window and change to the directory the AVI (or other undeletable file) is located in

At the command prompt type DEL <filename> where <filename> is the file you wish to delete

Go back to Task Manager, click File, New Task and enter EXPLORER.EXE to restart the GUI shell

Close Task Manager

mere eller mindre det samme bliver også nævnt her og på andre sidder omking emnet... -->
http://www.auldfart.co.uk/xptips4.html#How_to_delete_an_undeletable_file_

men efter at ha' kigget på Dr. delete beskrivelsen... så ser det ud til at være nemmere at bruge den, end man ska' til at udføre overstående operation...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-01-04 01:41

Nej jeg tror ikke det er fedt at man hele tiden skal bruge det program..så fedt er det heller ikke. jeg prøver det ud har fundet ud af..

skriver tilbage, hvordan det er gået.. tak tak

Kommentar
Fra : woller

Dato : 12-01-04 07:41

havde det samme problem! jeg omdøbte filen! fra Avi til mp3.
så kunne den slettes! det kunne være jeg bare var heldig??