/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
syge planter
Fra : mullen2003
Vist : 389 gange
44 point
Dato : 06-01-04 20:51

Hej
Jeg tror mine fisk er syge, jeg har en guppy der har fået store hvide øjne og en scallare der er begyndt at få hvide finder.... Så tænkte jeg at jeg ville sætte dem over i et andet akvarie, men hvis jeg så koger alle tingene i deres nuværende akvarie... Og så køber nye fisk, kan jeg så beholde planterne eller er de også smittet?????
Håber på svar :)

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 54 point
Dato : 06-01-04 21:55

Jeg har aldrig været ude for at planter er smittebærende og har da haft en del fisk&akvarier førhen Venligst SUNE
Ps du kan godt købe medicin til fisk til at hælde i vandet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 11:37

Lyder som 'fiskedræber'. I så fald, læs her : http://akva-net.hjem.orangenet.dk/hvidepletter.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mullen2003

Dato : 08-01-04 14:50

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-04 15:00

Lige et ps. fra en 'gammel' akvarie-freak. Jo, planter kan godt være smittebærende, men efter en 'kur' er der ingen fare for, dem du allerede har i akvariet kan smitte. Hvis du køber nye planter på et tidspunkt, kan dine fisk altså godt blive syge igen.

</MOLOKYLE>