/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Download fra demospasser
Fra : Castello
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 06-01-04 19:03

Hej alle !

Har lige bygget en Pc sammen og lagt WinXp Pro på den. Har en ADSL forbindelse på 2Mb ved TDC. PC'en består af et ASUS bundkort, AMD 2000+,80Gb Seagate Hd, 32Mb Geforce2 Mx og 512Mb Sdram.

Henter data ved normal hastighed de fleste steder fra men ikke fra Demospasser.dk ? Kører gennem en router og har haft firewall og virus kontrol koblet fra uden resultat. Sætter jeg min gamle pc med W2K til samme forbindelse vælter data bare hjem ? Er der nogen der ved hvad der er galt ??? Normalt henter jeg data med 215-225 Kb men fra Demospasser starter den typisk på 35 Kb og ender nede på 15-16 Kb gaaab !

Virker også som om det her på KANDU går langsomt.

På forhånd tak

Hilsen Castello

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 06-01-04 19:08

Det kan være fordi hosten til demospasser.dk kun har en begrænset båndbredde til rådighed.

Det ville være mit bud. :)

For hvis det kun er på specielle sider din 2mbit ikke kører optimalt, så kan det have noget med det at gøre.

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 06-01-04 19:17

Tak for budet men jeg kan sagtens hente det ned med høj hastighed på min gamle 500Mhz maskine med W2K på ?? Har forøvrigt lige haft Pc'en koblet uden om routeren stadig uden held.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 19:25

har du også frakoblet den indbyggede Firewall?

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 06-01-04 19:33

I Xp'en ja, kører med Norman sikkerhedspakken, som også ligger på W2K maskinen !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 19:37

måske skulle du prøve at kigge efter om din Norman Firewall, på XP maskinen, har lavet nogle blokeringer og det samme med InternetExplorer, Funktioner, Internetindstillinger, Sikkerhed.
Den er da vist så speciel, at man skal være meget kreativ for at finde den ting der driller, lyder mystisk

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 06-01-04 20:02

Havde to ting blokeret i Norman men ingen af dem havde indflydelse på hasigheden.

Er helt sikker på maskinen havde kørt med W2K på, men den er bare så længe om at starte ! Hvis jeg ikke finder fejlen inden weekenden står den til en formatering og en W2K lagt på, snøft !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 20:20

Hvad snøfter du for, W2K er hammerstabilt når man får den sat rigtigt op og du kan få så meget gejl at den ligner XP.
Prøv at slette din netværksforbindelse, genstart og genopsæt den igen omhyggeligt, og lad være med at proppe unødvendige protokoller og overvågningsværktøjer i.
Kan en W2K køre på den konfiguration så kan en XP også.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 07-01-04 08:00

Prøv en en tesr fra pitstop: http://www.pcpitstop.com/internet/bandwidth.asp

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 08:52

Har prøvet linket, den henter hjem med 1600Kb/s hvilket vel er i nærheden af hvad den skal. Fra demospasser dog kun med 1/10 kraft ?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 07-01-04 09:43

Er lige blevet bruger af demospasser

Og ville downloade - ca 13 kb i sekundet
så jeg tror det er deres server der ikke er ret stor, men jeg læste derinde at man kan købe mere båndbredde

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 09:50

Hej Castello

Jeg har en fornemmelse af at det måske er pakkestørrelsen der ikke er rigtig hos demospasser. Derfor vil jeg gerne have at du lige tweaker din linie her: http://www.dslreports.com/tweaks

og fortæller mig hvad den siger

mvh srhansen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 07-01-04 09:54
Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:12

Hej lengberg

Er det din test ? Har du ingen ping

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 10:14

Hej Srhansen !

Her linket ser godt nok ud ?
Skal jeg lige prøve at koble min W2K maskine til og hente fra demospasser ?

http://216.254.95.40/tweak/block:3624022?service=cable&speed=2048&os=winXP&via=normal

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:23

Ja prøv det, det kunne da være sjovt at se

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:25

Ups, under service skulle du have valgt dsl ikke cable, det gør teoretisk en lille forskel.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 10:27

dawnloade DrTCP og sæt din MTU til 1500

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 10:28

Notes and recommendations:
Change MTU to 1500 (FAQ #652, #695)
Choose RWIN between 20328 and 52272 (FAQ #586) <og sæt til

http://www.dslreports.com/front/drtcp.html

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:29

Hej Manse
Han skal lige vælge den rigtige type linie før han ændrer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 10:30

din router skal have samme indstillinger

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 10:31

srhansen,jep

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 10:32

Hej Srhansen

Lige nyt link

http://216.254.95.40/tweak/block:569b45b?service=dsl&speed=2048&os=winXP&via=normal

Har sat min gamle 500Mhz med W2k til og hentet 4,5Mb fra demospasser, tid under 20 sekunder !! Hastighed 220Kb/s
sådan ! Hvad pokker er der galt ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 10:34

jeg har brugt DrTCP i jeg ved ikke hvor længe, og det giver en betydelig forandring,prøv så et tjek bagefter.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:35

Prøv at lave en tweak test på W2k maskinen også

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:40

Okay, din linie har altså ikke de store skavanker. Det med pakkestørrelsen kan vi kigge på senere, det er ikke afgørende nu.

Nu vil jeg gerne have at du tester for speed her med begge maskiner (1 ad gangen), det er vigtigt du kun benytter nettet på den ene maskine : http://www.dslreports.com/stest?loc=97
prøv det

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 10:46

hej her først XP

2004-01-07 04:35:01 EST: 1492 / 408
Your download speed : 1492035 bps, or 1492 kbps.
A 182.1 KB/sec transfer rate.
Your upload speed : 408496 bps, or 408 kbps.
Seems like broadband .. above the 1mbit barrier!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 10:48

Husk at trykke på knappen
Citat
Record results of xxxx compare to others

nederst, husk forinden at indtaste hastigheden på din linie

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 10:57

Hej Srhansen

Det tweak link er gået i knæ, tihi nok overbelastet. Skal jeg prøve at hente drtcp ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 11:00

Hehe, nej jeg tester min egen linie lige nu, det er nok nærmere derfor
Nej jeg syntes lige du skal prøve en test på w2k først

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 11:24

Hej Srhansen !

Hooold da op du har en langsom forbindelse hvis det da stadig er dig der belægger tweak siden, hehe.

Er tilbage om en times tid

MVH

Castello

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 200 point
Dato : 07-01-04 11:32

hehe, jeg smutter også lige ud og handler så.
Noget tyder dog på at det er demospasser der har problemet. Din linie ser såmænd fin fin ud. Husk på at noget af båndbredden går til "latency", derfor skal du huske at trykke på knappen jeg nævnte, for at se hvordan din linie klarer sig i forhold til andre TDC linier.

Jeg ser f.eks at der er en med samme linie som din der har en download/upload på 1048/455 og en anden har en på 1508/423, så sammenlignet med dem ser det ganske fornuftigt ud

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 16:07

Hej Srhansen !

Ja manden blev da kaldt på arbejde, det tager altså for meget af ens fritid, hehe !

Kom lige på en kanon ide !! Prøvede at logge mig på demospasser med pass ordet og bruger id fra min W2K maskine og vupti så kørte manden med full power !!! Tror de hos demospasser har sat båndbredde begrænsning på nye medlemmer ??

Du/i skal have mange tak for hjælpsomheden

MVH

Castello

Godkendelse af svar
Fra : Castello

Dato : 07-01-04 16:14

Tak for svaret srhansen.

Ved ikke om du kan læse afslutningen på spørgsmålet ellers får du det lige her igen.

Kom på en kanon ide ! Prøvede at logge på fra XP'eren med bruger ID og password fra W2K maskinen og vupti kørte manden for full power !! De må have sat begrænsninger på nye brugere måske indtil de får mere båndbredde.

Syntes du skulle have de 200 point for din store indsats !!

Tak for denne gang, ha' en fortsat go' dag

Hilsen Castello i Sønderborg

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-01-04 16:45

Hej igen Castello.

Nåh det er sådan det hænger sammen Tjaa demospasser favoriserer nok de gode gamle kunder .

Har i øvrigt selv boet i Sønderborg i syv år, praktfuld by !!!

Hils i Sønderborg og i "Nøffel"

Mojn
srhansen

Kommentar
Fra : Castello

Dato : 15-01-04 15:20

Hej alle !

Har her den 15.01.2004 konstateret at min forbindelse til Demospasser igen er langsom. Demospasser har lavet det hele om så gratis abonnenter kun kan downloade med 128Kbits pr. sekund. Man kan så mod betaling få mere båndbredde ved at melde sig ind. Læs evt. om de nye regler på Demospassers hjemmeside under hjælp.

Hilsen Castello