/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Strømproblem........
Fra : hms
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 06-01-04 17:16

Hej.

Jeg skal nok her henvende mig til en person, som har en del erfaring i MC-elektrik.

Mit problem består i at jeg har købt 2 stk.Accel tændspoler Type 140404.Skulle efter al undersøgelse være de rigtige til min Kawa ZL900 , som også er motoren fra GPZ900-R.

Men når jeg starter MCén kører den kun ca.et minut, hvorefter den begynder at falde ud på først 2 cylindre og derefter går i stå. Nålen på omdrejningstælleren dropper lige pludselig ned på nul umiddelbart før de to sidste cylindre stopper. Venter jeg lidt gentager historien sig.
Først troede jeg det var min CDI, men efter at have prøvet en anden uden resultat, monterede jeg de originale tændspoler og alt virkede perfekt.

Batteri og tændrør er nyt og i orden.

Kan det virkelig passe at lige netop min MC ikke kan køre med disse spoler, når jeg nu kender flere der kører med ACCEL uden problemer ?

Opmålt værdi på ACCEL primærsiden er 1.2 Ohm , samt 11.5 KOhm på sekundær.
Dette ligger selvfølgelig noget under i forhold til de originale der kører med 1.8-2.8 Ohm på primær , men spolerne skulle jo stadig være designet til ovennævnte model.

Oplysninger modtages gerne !

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-04 20:05

Luckas eller bosh værksteder har en tester for tændspoler, der kan køre alle omdr. i test.
Jeg kan forestille mig at du har monteret + og - forkert, det er den eneste forklaring jeg kan komme på.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hms

Dato : 06-01-04 22:32

Hej.
Tak for svaret, men i montagevejledningen gør man klart opmærksom på at polariteten er ligegyldig på disse spoler !

m.v.h.
HMS

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-04 23:04

Er der ikke markeret et + og - alligevel?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hms

Dato : 07-01-04 08:14

Hej.

Nej desværre ikke, men det er der godt nok på de originale.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 16-01-04 17:18

Kan det være et karburatorproblem?
Prøv at tømme karburatorene for bensin og kondensvand.
Hjælper det -så kør en periode med karburatorsprit tilsat bensinen-
så spritten optager vandet fra bensintanken.
Venlig hilsen Nilsg

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 16-01-04 17:18

Kan det være et karburatorproblem?
Prøv at tømme karburatorene for bensin og kondensvand.
Hjælper det -så kør en periode med karburatorsprit tilsat bensinen-
så spritten optager vandet fra bensintanken.
Venlig hilsen Nilsg

Kommentar
Fra : hms

Dato : 16-01-04 17:20

Hej.

Nej , ikke karburator , virker fint med de originale tændspoler

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-04 18:39

Erik Schnabel kronborggade 5 2200 kbh. N. 35854080 er danmarks dygtigste til MC el.
Venlig hilsen Nilsg

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 21-01-04 19:27

Tak for svaret nilsg.