/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Acces, Liste + Makro
Fra : S_Larsen
Vist : 494 gange
150 point
Dato : 06-01-04 13:29

Lad det være sagt med det samme, jeg er absolut ikke ekspert, bliver det sikkert heller aldrig, men klogere og dygtigere kan man vel blive.

Nå, mit problem er som følger.

Har en formular, med diverse inputfelter. Prøver nu på i samme formular at lave en liste, der trækker nogle oplysninger fra samme tabel (navn) som formularen. Det jeg gerne ville, var at jeg ved klik på en post/linie i listen kommer til denne post i formularen. Altså, står f.eks i post nr 1, vælger på listen nu post nr 50, som så gerne skulle åbne i formularen.

Jeg har prøvet med makrogeneratoren. ( det er første gang jeg roder med denne)"Åben formular" derud over har jeg så prøvet at bygge lidt videre ved hjælp af udtryksgeneratoren, men det vil ikke som jeg vil.

Er der en der vil forklare mig hvad jeg skal gøre, så også jeg selv kan gøre det en anden gang.

Med venlig hilsen

Søren

Accepteret svar
Fra : randomchoise

Modtaget 160 point
Dato : 06-01-04 14:58

Du skal lave en "subform" og linke mellem master og child med {post nr}.

Kommentar
Fra : S_Larsen

Dato : 07-01-04 20:31

Tak for svaret, så blev jeg så klog, fandt dog selv en løsning der virkede mere elegant, Liste med søgefunktion. Den kalre det jo ganske fint.

Søren

Godkendelse af svar
Fra : S_Larsen

Dato : 07-01-04 20:32

Tak for svaret randomchoise.