/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvor stor hd i en (Skumpaq) DESKPRO 2000~
Fra : airbus330
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 06-01-04 11:49

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at smide en lidt større hd i en Compaq Deskpro 2000 5200MMX ??

Standard er 2,1GB

Jeg kan ikke finde information nogen steder om hvor stor en HD den kan klare, og det er jo heller ikke til at hitte ud af hvem der har produceret bundkortet på sådan en skumpaq !!!?.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-01-04 12:34

Hvorfor skulle den ikke kunne en størrere hdd ?
hvad styresystem bruger du ? og køre du FAT, FAT16, FAT 32 eller NTFS ?

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-04 13:15

Med dette gratis pgm 'aida32' kan du få en hulens masse info om din pc.
http://aida32.hu/aida-download.php?bit=32
det skal ikke installeres og det snakker dansk.
Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : airbus330

Dato : 06-01-04 13:33

til zerg911

Ikke alle ældre bundkort understøtter en større HD, og specielt Skumpaq kan være problematiske.

Der er ikke noget styresystem endnu, da det er en ekstra pc som jeg har fået gratis uden HD, det er foriøvrigt også fuldstændig uden betydning - da det er bundkortet/bios der bestemmer hvor stor en HD den kan æde.

Til natmaden

Det er et udemærket lille prg - men det er dog ikke helt rigtigt at det ikke skal installeres, det lille problem er bare at der endnu ikke er en HD i pc'en, og jeg gerne vil finde ud af hvor stor en HD jeg kan købe til den !?

Mvh
Airbus330

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-01-04 13:35

Og det er derfor jeg spørger om du køre med f.eks fat16 el. fat og fat16 ikke kan køre med særlig store hdd's

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-01-04 13:42

skod kan kun finde max memory som er på 384

Kommentar
Fra : airbus330

Dato : 06-01-04 13:55

Ja det er skod, der er virkelig ikke meget hjælp at hente hos Compaq når det drejer sig om indmaden i deres produkter, æv æv.

øhhhh, jeg kører jo hverken FAT dit, eller FAT dat - da der jo endnu ikke er en harddisk monteret i computeren !!! og det er jo harddisken der bliver partitioneret som enten fat16,32 eller ntfs - og jeg har ikke købt en HD endnu !!!

Mvh
Airbus330

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-01-04 13:57

Nej nej men det vidste jeg jo ikke i starten, vel?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-01-04 14:00

aha! fandt lige en med en 3.2 gb hdd.. lidt bedre

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-01-04 14:02

Skal ikke kunne sige om det er MAX for en Compaq Deskpro 2000 5200MMX , men nu gider jeg altså ikke lede mere
3.2 må være fint!

/Zerg

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-01-04 14:26

Jeg bruger altså 'aida32' fra en cd og det kører da fint. men skal da ikke kunne sige om det var
fordi at jeg har kørt det på pc'ens hd først.
Tanken var at det kunne fortælle dig hvilket bundkort du havde.
når standart hd er 2.1gb er der så ikke noget med en grænse ved 2 gb på ældre pc'er
kunne du ikke låne en hd et sted og så bare prøve. jeg var med i et indlæg tidligere
om HD hvor at det blev nævnt at der skal være en pation på 1,9mb
som ikke må fjernes.
Citat
Lige inden du sletter HD på din PC - er det en compaq.
For så må du ikke slette den lille partition på 1.9 MB
Emesen.

Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-01-04 14:28

indlæget er her men har ellers intet med compaq at gøre
http://www.kandu.dk/dk/spg/29505

Godkendelse af svar
Fra : airbus330

Dato : 18-10-04 22:43

Ikke et svar jeg kunne bruge, men programmet Aida er godt, og pointene skal jo gives til en !! fandt aldrig 100% ud af det, kasserede lortet istedet.

Mvh
Airbus330

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-10-04 02:58

sørgeligt, men tak aligevel.
Mvh. Natmaden