/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access combo box og query
Fra : Hausbaer
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 06-01-04 11:10

Jeg er i gang med at lave en database hovri mine vedligholder kan se hvilke skruetrækker de har i deres område.

Jeg vil gerne lave dette ved hjælp af en combo box hvor de vælger deres initialer og så bliver der lavet en query med det.

Jeg har lavet en query hvor de bare skal skrive deres initialer, men de vil gerne havde det som en combo box.

Hvordan gør jeg det??

Jeg har fundet ud af at det som man vælger i combo box er combo8.text men hvordan får jeg den værdi ind i en query??

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 11-01-04 21:42

Hej.

Du skal oprette en kombinationsboks med de ønskede valgmuligheder, eller også kan den trække oplysninger fra en tabel. Dernæst skal du oprette en forespørgsel (query) og indsætte en reference til ovennævnte kombinationsboks som et kriterium. Husk til sidst at sørge for, at forespørgslen bliver opdateret, når indholdet i kombinationsboksen ændres.

M.v.h.

Ulleulle

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 12-01-04 09:57

Hej

Det er netop denne reference jeg ikke kan finde ud af. Er det beskrevet i help ??

Mvh
Henrik

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-04 10:18

Hej igen.

Du skal inde i forespørgselsdesignet klikke i feltet "Kriterier" i den kolonne, du vil angive kriteriet til. Derpå klikker du på "tryllestaven" (Generer) oppe i værktøjslinjen. Her får du et vindue frem, hvor du kan klikke dig frem til den ønskede reference. D.v.s. du i venstre side af dette vindue åbner "Forms" og finder frem til formularen med det omtalte felt, der skal være kriterie. I midterste kolonne ser du nu alle felter, som er i formularen. Doppeltklik på feltet, og det står nu oppe i kassen. Husk at indlede strengen med "Like". Derpå er det bare at klikke "Ok".

Mvh

Ulle

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 12-01-04 10:19

Og ja... Du kan godt finde det et sted i hjælp, men hjælpen i Access kræver næsten hjælp i sig selv...

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 12-01-04 11:45

Tak for svaret ulleulle.