/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Billån
Fra : Skvatman
Vist : 693 gange
60 point
Dato : 06-01-04 10:49

Jeg leder lidt informationer om lånekrav ved de forskellige banker og andre penge "firmaer"

Jeg støder tit på et krav som "Du skal være fyldt 21 år"
og "Husstanden skal have en minimum indkost på 250.000kr om året"

Jeg har selv Nordea Bank, og hvis de skal låne mig penge til bilen (150.000kr), mens jeg selv har mindst 40.000 til udbetaling, så SKAL jeg selv tegne forsikringen på bilen...

Mit spørgsmål er så, findes der nogen firmaer som ikke lige har disse krav?

Kommentar
Fra : Tirbiam

Dato : 06-01-04 10:55

Hej Skvatman

Prøv Gecapital Bank, de har følgende krav

Du er fyldt 18 år
Du er ikke registreret i RKI
Husstandens samlede årsindkomst før skat er på minimum kr. 250.000 (200.000 kr., hvis du ansøger alene).

Du kan gå ind på deres hjemmeside og finde yderligere oplysninger: www.gecapitalbank.dk

Hilsen fra
Tirbiam

Kommentar
Fra : Skvatman

Dato : 06-01-04 10:58

Jeg har prøvet at kontakte GE Capital, og jeg glemte mpske lige at nævne at jeg er hjemmeboende og 19 år gammel...
Selvom husstanden som sådan, har en indkomst på over 200.000, så kan jeg ikke få lov at låne hos dem
En anden ting er, at jeg tjener 100.00 om året lige pt (er i lære)

Accepteret svar
Fra : jesper6

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-04 13:27

Selvfølgelig skal du tegne forsikring på din bil. Det er jo den eneste sikkerhed en låneydbyder har for at få pengende tilbage. Evt. kan du lade dine forældre låne beløbet og lade dem forsikre bilen, lave et gældsbevis mellem dig og dine forældre og så stå som bruger af bilen (så du år sparet ancinitet op)

Kommentar
Fra : Skvatman

Dato : 06-01-04 13:41

Jeg tror osse snart det er det eneste der kan lade sig gøre for mig... Men det er mig bekendt ikke vel anset hos forsikringsselskaberne...

Godkendelse af svar
Fra : Skvatman