/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler filer i system32 mappe
Fra : Jonn87
Vist : 1056 gange
6 point
Dato : 06-01-04 02:48

Jeg kan ikke komme ind i windows fordi der mangler forskellige filer...
Den skriver noget med at filen xxx mangler geninstaller en ny kopi af filen ... og hvordan fanden gør man det?
jeg kopierede hal.dll over en diskette, og nu er jeg kommet til en fil der fylder mere en der kan være på en diskette...
hvordan får jeg fixet problemet?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-01-04 03:00

Hej

Sikken noget, men måske kan du finde manglende dll-filer via:

http://www.dll-files.com/

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-01-04 03:11

ja og de kan også findes på www.webattack.dk men det er ikke det der er problemet...
Filerne er jo for store til at jeg kan overføre dem fra en anden computer via en diskette...
Der må vel være en eller anden reperer-funktion på win-xp cd'en eller sådan noget?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-01-04 07:34

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstallation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8:Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebordet, så det kan installeres inden du går på nettet. Du kan hente det her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 6 point
Dato : 06-01-04 08:59

1) Hvis man vil undgå at hele ens opsætning stryger, så skal man undgå at lave en ny installation oven i den gamle. Det går hård ud over registreringsdatabasen....
2) Store filer kan gemmes vha. Winzip på flere disketter - brug multiple span (hedder det SVJH) - og "self extractor"
3) Ofte er installationsfilerne gemt i et skjult bibliotek på harddisken, f.eks. %windir%\options\cabs hvis din maskine var præ-installeret med operativsystem.

4) Hvordan er du kommet til at mangle filerne? Hvad skete der? Hvad kan du gøre for at det ikke sker igen?

mvh Berpox

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-01-04 09:15

Hvis der mangler filer fordi du har haft besøg af virus og spy er det ikke sikkert at de skal gendannes men nøglerne skal så fjernes i reg.databasen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-01-04 09:26

Als> korrekt - men man får jo ikke lov til at rode rundt i registreringsdatabasen før windows er oppe at køre.

Jeg har med held brugt metoden med at gendanne filerne, få windows op at køre igen, derefter bruge noget anti-spyware samt antivirus, og dernæst opdateret med servicepacks/patches.

Men en ondsindet virus/hijacker destruerer selvfølgelig filerne igen når windows ER startet op.

John87> Hvis man er helt på hælene, kan det gode gamle DOS program FastLynx til seriel kommunikation (RS232) mellem PC'er måske hjælpe med at transportere filerne fra PC til PC - du skal selvfølgelig så ha' et kabel der passer...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-01-04 11:30

Nu har jeg prøvet berpox metode med at pakke filerne... efter jeg geninstallerede nogle af og geninstallerede computeren står der fanme igen at filerne er beskadige eller mangler!! hvad fanden r der så galt hvis den går ind og smadre filerne igen?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-01-04 13:09

Hej Jonn87,

hvilke filer nævner den?

og hvilke meddelser kommer den med?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-01-04 13:49

Dette står der:
Windows kunne ikke starte, fordi den fil er beskadiget eller mangler:
<windows-rod>\system32\hal.dll
Geninstaller en kopi af overstående fil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-04 13:56

Måske kan du finde en løsning her>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-04 13:57

nede i bunden

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-01-04 14:41

jeg skriver følgende
expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32
og så skriver den
filen kunne ikke udvides.
???
hvorfor gider den ikke pakke filen ud?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-04 14:43

du skal henvise til din cd f.eks drev d: dit cd drev

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-04 14:45

prøv og læs det igen

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-01-04 14:48

henvise?
Hvad skal jeg skrive?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-01-04 14:58

hej Jonn,

lad os sige dit CD-rom drev har bogstavet e: og det drev hvor din Windows XP er installerret på har bogstavet d:,
ska' du så skrive... -->
expand e:\i386\hal.dl_ d:\windows\system32

forstået sådan her hvor drev bogstaverne er byttet ud med en forklaring i parenteserne... -->
expand (cd-rom drev):\i386\hal.dl_ (drev hvorpå windows er installeret)::\windows\system32

håber det gav en lille forklaring på det Manse nævner...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 06-01-04 15:04

jeg geninstallere lortet! ellers tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-01-04 15:12

Hej Jonn,

har du afprøvet om det virker når du har skrevet de korrekte værdier ind i kommandoen?

det vil da være noget surt hvis det funker, og du så geninstallere det hele...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-04 17:03

jeg forbindelsen røg sku.