/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Christian Jespersen
Fra : gedestalden
Vist : 890 gange
100 point
Dato : 05-01-04 21:07

Er der nogen, der kender Christian Jespersen, der er født ca. 1833 i Sandholdts Lyndelse, Svendborg. Han flytter senere til Nr. Jernløse, Merløse på Sjælland, hvor han den 11 juni 1858 bliver gift med Karen Marie Jensen, der er født ca. 1834 i Nr. Jernløse. Begge dør efter 1890. Christian Jespersen var efter det oplyste købmand i Nr. Jernløse. Parret får 3 børn: Karen Emilie Jespersen, født 2. april 1872 samt Jens og Frederik Jespersen, tvillinger født ca. 1866. Er interesseret i alle oplysninger om parret og om deres aner. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-01-04 21:22

Fra fs. det er hvis den ene af tvillingerne.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

JENS JESPERSEN
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 06 FEB 1865

Christening: 06 FEB 1865 Grevinge, Holbaek, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTEN JESPERSEN Family
Mother: CAREN MARIE JENSEN

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C201193 1833 - 1865 0049271 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-01-04 21:31

Side med folketællinger fra Holbæk
Senta
http://w1.454.telia.com/~u45414926/

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-04 21:35

Det kan være ham her m/forældre:
Samtlige personer i husstanden

svendborg, Sallinge, Sandholts Lyndelse, Sandholts Lyndelse Bye, , et huus, 32, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jesper Jørgensen, 35, Gift, , huusmand og gjør træspiseskeer,
Karen Christensdatter, 40, Gift, , hans kone,
Jørgen Jespersen, 10, Ugift, , deres børn,
Dorthea Jespersdatter, 8, Ugift, , deres børn,
Christen Jespersen, 2, Ugift, , deres børn,
Anne Marie Jensdatter, 67, Enke(mand), , mandens moder, nyder ophold hos ham,
___________

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-01-04 21:37

-Og her i 1845:
Samtlige personer i husstanden

svendborg, Sallinge, Sandholts Lyndelse, Sandholts Lyndelse, , Et huus, 42, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jesper Jørgensen, 46, Gift, , Huusmand, Her i sognet [Sandholts Lyndelse]
Karen Christensdatter, 51, Gift, , Hans kone, Vantinge, Svendborg Amt
Dorthea Jespersdatter, 19, Ugift, , Deres børn, Her i sognet [Sandholts Lyndelse]
Christen Jespersen, 13, Ugift, , Deres børn, ditto [Sandholts Lyndelse]
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-01-04 21:41

Her kan du få adressen f.eks. til det lokale arkiv. Hvis han var købmand og død efter 1890, har de sikkert noget om ham:
http://dis-danmark.dk/kirkeimg/view_kirke.asp?KirkeID=1006

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-01-04 22:01

Købmand Christian Jespersen fra folketællingen på DDA
Senta
Samtlige personer i husstanden

holbaek, Ods, Grevinge, Frenderup By, , Kjøbmands Sted. Hus, 2, FT-1890
Der vises flg. felter:

Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Jespersen, 57, Gift, Husfader, Kjømand, Sandholdts Lyndelse, Svendborg Amt
Karen Marie Jensen, 56, Gift, Husmoder, , Nørre Jernløse S., Holbæk Amt
Jens Jespersen, 24, Ugift, Barn, , Grevinge Sogn, Holbæk Amt
Frederik Jespersen, 24, Ugift, Barn, , Grevinge Sogn, Holbæk Amt
Karen Emilie Jespersen, 17, Ugift, Barn, , Grevinge Sogn, Holbæk Amt

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 09-01-04 23:47

Tak for svaret jkrjk2.