/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Svensk soldat?
Fra : joegu
Vist : 554 gange
120 point
Dato : 19-03-02 14:39

Jeg søger oplysninger om en svensk lejesoldat ved navn Johan Pedersen, indkvarteret i Horne sogn - Fyn omkring 1848-49.
Den 9. maj 1849 får han en søn med Karen Nielsdatter Kliener i Bjerne - Horne sogn, sønnen bliver opkaldt efter ham og hedder Niels Peder Johansen.
I kirkebogen for Horne sogn ved indskrivningen af Niels peder Johansen står der: Johan pedersen udlagt som barnefader indkvarteret i sognet.
Jeg har infen militær rang på ham.
Er der nogle som kender ham eller hvor vi kan søge på ham?
gundertofte@mail.dk Med venlig hilsen Jørgen Gundertofte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 19:21

Der skulle være gode oplysninger hos det svenske krigsarkiv, se
http://www.ra.se/KRA/index.html , men så er man nok nødt til at tage til
Stockholm, hvis man ikke kender nogen på stedet.

med venlig hilsen

Lars Quistgaard Bay, Böste, Skåne

"joegu" <joegu.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:X0Hl8.8117$ZI6.325664@news000.worldonline.dk...
> Jeg søger oplysninger om en svensk lejesoldat ved navn Johan Pedersen,
> indkvarteret i Horne sogn - Fyn omkring 1848-49.
> Den 9. maj 1849 får han en søn med Karen Nielsdatter Kliener i Bjerne -
> Horne sogn, sønnen bliver opkaldt efter ham og hedder Niels Peder
> Johansen.
> I kirkebogen for Horne sogn ved indskrivningen af Niels peder Johansen
> står der: Johan pedersen udlagt som barnefader indkvarteret i sognet.
> Jeg har infen militær rang på ham.
> Er der nogle som kender ham eller hvor vi kan søge på ham?
> gundertofte@mail.dk Med venlig hilsen Jørgen Gundertofte
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 30-03-02 20:47

har du kigget i alle folketællinger for horne sogn

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 120 point
Dato : 03-06-02 09:57

Han må vel også være i til-/afgangslisten eller måske endda i en lægdsrulle?
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-06-02 15:37

Der er vel også en faderskabssag, som du kan finde?
Hilsen Jeannie Kristensen