/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kender en Rosekamp?
Fra : rosekamp
Vist : 2754 gange
121 point
Dato : 05-01-04 15:19

Ganske enkelt spørgsmål: Hvem kender - eller er selv - en Rosekamp? Det er lige meget hvilken Rosekamp.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-01-04 15:46

ha! Jeg er en kyvsgaard

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 16:07

Prøv de gule sider http://www.degulesider.dk der er en Erik R....

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-01-04 16:49

Fra FamilySearch
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
VIGGO JENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CHRISTINE CAROLINE NIELSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. KAREN HELWIG ROSEKAMP Pedigree
Female

Birth: 11 FEB 1908 , Aarhus, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-04 17:15

>Bitten Lykke Mei Rosekamp Kristensen
har E-mail hos TDC,
men det er måske dig?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-04 17:34

Mest kendt er nok maleren Rosekamp;
Carl Rosekamp: Rold skov i november 1929. Yellowbase.dk, ... Carl Rosekamp: Rold
skov i november 1929. Ældre kunst: olie på lærred, 95.0 x 145.0 cm, tilbage. ...
Fundet her: www.yellowbase.dk/ auction.php?auction_id

og forfatteren: oversættelse af Erik Rosekamp…
Fundet her: www.bibliografi.dk/tjechov_anton.htm

og så har ”rosekamp” været omtalt i Kandu som et kemisk stof / molekyle??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-01-04 17:36

prøv at søge på navnet Rosekamp på Google kommer bla. dette navn frem, der er flere hit på navnet, men da du ikke skriver årstal osv er det svært at hjælpe .
Senta
VDHT 44
Ibsen, Henrik
Lille Eyolf : skuespil i 3 akter / Henrik Ibsen ; oversat af Erik Rosekamp
[Herlev] : LFL's Bladfond, 2001.
96 sider : portr.
Gå til REX og reserver bogen
VDHT 46

Kommentar
Fra : signegross

Dato : 24-05-05 07:51

Min morfar hedder Rosekamp

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 30-05-05 14:51

Og du skulle vel ikke være fra Strib signegross?

Kommentar
Fra : signegross

Dato : 30-05-05 16:43

Jo det skulle jeg da... hvem skriver?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 30-05-05 19:15

Haha...ellers var der vist også noget jeg ikke vidste Det er Bitten her - hej niece!

Nå, du har også fundet vej til dette udmærkede forum. Hvordan går det ellers?

Kommentar
Fra : signegross

Dato : 30-05-05 21:47

hehe hvor skægt! Her går det rigtig godt.. leder efter en lejlighed med kæresten Hva med dig?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-05 08:51

Dejligt at I familie medlemmer har fundet hinanden på dette globale net...
(Et af mange eksempler på at slægtsforskning kan genforene slægtninge).

Hver gang i udveksler familie hilsener popper spørgsmålet jo op i mange danske hjem...

Lidt mere interessant for os amatør slægtsforskere, der har forsøgt at hjælpe niecen,
ville være hvis den mere erfarne tante kunne bidrage med nye Rosekamp oplysninger,
der kunne hjælpe med at finde frem til Signes morfar, hendes oldeforældre etc.
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 31-05-05 09:18

Hej Svend og Signe

Ja det kunne være en helt interessant historie, hvis vi havde fundet hinanden her på Kandu. Men nu ligger landet sådan at signegross er min (rosekamps) niece og det er der skam ikke noget nyt i. Med andre ord er signes morfar altså min far og hendes mor er jo så min søster (eller i dette tilfælde halvsøster). De hedder så bare ikke Rosekamp nogen af dem.

Min far har til gengæld en halvbror der hedder Svend

Faktisk fik jeg får nogle år tilbage en e-mail fra en kvinde i Californien som havde fundet mit navn på nettet og som så skrev til mig og spurgte om jeg kendte en Carl Lauritz Rosekamp som var hendes fraskilte mands afdøde far. (hun var ved at lave et stamtræ til sine børnebørn) Og jo da. Det var min farfar. Hvad vi så ikke var klar over, var at han var flyttet til Staterne efter at være blevet skilt fra min farmor og åbenbart var blevet gift og havde fået en søn. Så nu havde far pludselig en halvbror og jeg selv 2 halvfætre i Californien! En meget speget affære

Det er bare så svært at finde ud af hvordan det hele hænger sammen når han har boet rundt omkring i verden. Men som sagt ved vi også at far har en halvbror her i landet samt at Carl Lauritz Rosekamp på et tidspunkt blev gift med Erik Axel Rosekamps mor (og vistnok adopterede ham).

Rosekamp er iøvrigt et hjemmekonstrueret navn efter det franske ord for rosemark (rosechamp), som han tog da han boede i Paris og malede.

Nå det var så lidt om dit bagland Signe

Her går det godt. Frederik skal begyndt i børnehave imorgen (pyh - tiden går stærkt) Jeg skal begynde på Kommunom-fællesdelen til august og er så færdig til maj. Du kan da skrive til mig på fredekat(snabel-a)tiscali.dk, hvis du får lyst.

God lejligheds-jagt!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-05 11:47

>fra en kvinde i Californien
Måske en efterkommer af disse:

Fra:
San Francisco Call Newspaper
Vital Records for 1869-1899

Rosekamp, Christina F.... died in 1891 ... age 44 ...1891D-5955
Rosekamp, Christina S.... died in 1891 ... age 44 ...1891D-5956
Rosekamp, dau of H.F.... born in 1880 ...1880B-2623

Fundet her:
http://www.cefha.org/usa/ca/sf/sfcall/6999/6999-594.html

og
Hagerty, Annie (Rosekamp)... died in 1899 ... age 25 ...SF1899-4118

Fundet her:
http://www.cefha.org/usa/ca/sf/sfcall/6999/6999-270.html
Svend

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 31-05-05 14:20

Nå ja. Jeg har faktisk også på et tidspunkt fundet et par stykker i USA som var indvandret fra tyskland og østrig. Det er dog ikke familie da de er ældre end min farfar (som selv lavede navnet). Pudsigt nok egentligt - at derogså er nogle tyskere og østrigere med det navn.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-05 20:00

>Det er lige meget hvilken Rosekamp.

Altså Ikke helt...
Og når din farfar selv opfandt navnet, er det jo ikke rigtig slægtsforskning gennem mange generationer
(sikkert kun godt 100, højst 150 år; medmindre du ved? Og interesserer dig for hvad han hed før??).

De 3-4 Rosekamp generationer efter din farfar må da være til at overse, og hurtigt at opspore???
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-05 22:54

>og hurtigt at opspore...
Her i uddrag:
"
Carl Lauritz Rosekamp, kendt maler, der i Paris "op"fandt Rosekamp (Rose-champ=rosenmark)

Erik Axel Rosekamp, kendt forfatter, adoptivbarn af Carl, der gifter sig med Eriks mor:
Helga Agnete Rosekamp, født Schou, med søster Ingrid Birgitte Schou.

Erik Rosekamp: Nok ikke samme men en yngre Erik?
LFL's Bladfond formand og red: Erik Rosekamp rosekamp@post9.tele.dk

Jens Orup Rosekamp, nok søn af Erik

Svend Rosekamp, nok halvbror til Erik

En 3. halvbror levede og døde i Californien, med familie der...

Bitten Lykke Mei Rosekamp Kristensen: Det må være dig der spørger?

Signe (Rosekamp) Gross, niece til Bitten
"
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-05 19:19

Jeg skal nok stoppe nu.

Dels er vi alt for tæt på nutiden...
og dels er jeg stødt på flere tvivlsomme/kritiske Rosekamp udsagn...

Det var primært det sjældne, atypiske navn Rosekamp, der fik mig til at søge/svare;
(mest for at udforske nettes muligheder..).
Selv var jeg kun et år om at finde alle mine nulevende slægtninge her: 96 familier tilbage til 1643.

Med den ultra korte slægts-horisont og alt det du ved om Rosekamp' erne, forstår jeg slet ikke du spørger (selv er jeg langt ude en Rosenørn, men over 10-12 generationer).
Vil du videre med slægten, må du jo have/angive maleren Carl Rosekamp' s rigtige "dåbs" navn.

Fra dit sommerhus kan du næsten se over til din navne søster: Vores Bitten...
Svend, der kun ønsker at hjælpe, ikke at snage...

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 03-06-05 13:23

Hej Svend

For at tage det sidste først: "Fra dit sommerhus kan du næsten se over til din navne søster: Vores Bitten..." Hvad menes der?

Du har rimelig ret i det du skriver bortset fra at Erik Rosekamp og Erik A. Rosekamp er den samme person. Jeg er egentlig mest ude efter om der måske var andre Rosekamp'er i landet som vi ikke kender til. Som du muligvis kan se var min farfar jo lidt flagrende og der kunne måske være mere vi ikke kendte til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-06-05 19:08

>Vores Bitten..." Hvad menes der?

Mads Clausen, der startede Danfoss på Als, var gift med Bitten Clausen,
hun er over 90, med er stadig aktiv og vældig populær:
I daglig tale kaldes hun kun "Bitten"
(det ved alle her vest for Lillebælt, med altså ikke øst for).

God held med din søgning;
jeg fandt ikke ud af om du er datter af:
-Erik=Erik A; hans E-mail er jo angivet ovenfor,
-Svend, der er økonomi chef i Randers; også med E-mail, der er let at finde,
-eller en 3. bror?
En to-tre mails eller opringninger, og du har alle nulevende danske Rosekamp...

>med søster Ingrid Birgitte Schou.
Ifølge noget Erik skriver, havde hans mor Helga Agnete Rosekamp hele 4 søstre...
Det var stort set hvad man kan finde på nettet, ellers kan jeg ikke bidrage med mere,
hilsen Svend,

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-06-05 07:07

Nå ok. Jeg blev også lige lidt forvirret over det der med sommerhuset (som jeg ikke har noget af)

Jeg er datter af Vagn Rosekamp f. 1926 som er søn af C.L.Rosekamp og Petra Isabella Steensgaard. Halvbror til Svend - ikke i familie med Erik

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-05 07:33

>som forbinder Helnæs med Fyn. Der står ofte folk og fisker.
>Vi ... nærmere. Retur til forsiden. Webmaster: Bitten Rosekamp.

Nu kan jeg ikke finde det igen, men jeg så et tilbud om udlejning af sommerhus samme sted.
Det var så ikke dig...
Fra Fyret kan du sikkert se over til din navnesøster Bitten Clausen.
Det var kun det jeg antydede...
Sidste fra, Svend

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-07-05 21:00

Nåh..... nu er jeg med. Det var fordi jeg for nogle år siden lavede nogle websites for KommuneData - deriblandt en hjemmeside med udlejning af et sommerhus. Pudsigt nok, hvis den stadig eksisterer.

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 06-12-06 23:40

Goddag Rosekamp.
Jeg har fornylig købt et maleri, (Interiør Viby kirke, ved Århus) sig. C Rosekamp, ganske udmærket malet, men meget falmet. Så skulle jeg jo finde ud af hvem det var. Der var ikke meget at hente. Kontakt til Erik Rosekamp, udløste alle spørgsmål, ved at sende mig meget matriale og samtidig lægge det ud på sin hjemmeside. Inden det var nået så langt, havde jeg søgt rundt her i området, og fundet nogle Rosekamp, som jeg ikke rigtigt kan finde nogen sammenhæng i. Det interesante var om C Rosekamp havde været aktiv kunstner her i Århus. Jeg tænkte om du var intereseret i slægtsforskning ud fra dit gamle spørgsmål, for så vil jeg sende hvad jeg har støvet op, hvis det har din interesse. Har iøvrigt set et gademotiv, fra Randers i dag, sig. C L Rosekamp.
Venlig Hilsen Fabritius.