/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
refleksdystrofi
Fra : batman1
Vist : 1860 gange
100 point
Dato : 05-01-04 14:52

er der nogen der har erfaring med refleksdystrofi, hvilken behandling hjælper ? forsvinder smerterne ? og hvad er evt. tidshorisonten.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 05-01-04 17:01

Du kan læse mere på http://www.dadlnet.dk/ufl/0243/VP-html/VP37931.htm

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 06-01-04 22:19

Hej henrik

tak for svaret

er der andre der evt. selv har døjet med refleksdystrofi evt. i hånden ?

Accepteret svar
Fra : jts89

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-04 20:08

jeg har haft refleksdystrofi i min højre hånd.
den eneste behandling der rigtigt hjælper er genoptræning, jo før jo bedre.
tidshorisonden er forskellig fra person til person, jeg var syg i godt 8 måneder.
smerterne vil forsvinde når det går væk men høvelserne kan komme tilbage og risikoen for at få refleksdystrofi et andet sted i kroppen vil være større i flere år

Godkendelse af svar
Fra : batman1

Dato : 28-02-04 00:47

Tak for svaret jts89. Jeg har aldrig hørt om at det kan komme andre steder senere,er det korrekt? det er jo ikke gode udsigter. men tak for kommentaren.

Kommentar
Fra : jts89

Dato : 28-02-04 10:44

hej batman1

efter jeg brækkede en finger (på moddsatte hånd, af hvor jeg havde haft refleksdystrofi) begyndte min hånd at hæve og blive blå/rød. lægerne var næsten sikre på at jeg ville få det igen, heldigvis gik det ikke sådan. men der er en chance for at få det igen derfor skal man være meget opmærksom på det, hvis man brækker eller på anden måde får et traume.
har du selv refleksdystrofi?