/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan min printer tilsluttes min router?
Fra : madsbs
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 05-01-04 14:39

Jeg er den heldige ejer af en Belkin trådløs router med indbygget alm. 4-ports netværkswitch. Jeg vil gerne koble min HP LaserJet 1012 til den via en såkaldt "USB Print Server, 1-Port" fra IoGear (model GPSU01) - vil sådan en dims virke med alle USB-printere (det hævder de), eller skal printeren være forberedt til at fungere på et netværk??

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-04 14:50

Din printserver er "server" for din printer. Printserveren kan sættes til en fast IP-adresse og den kan du så "fange" fra dine computere. Dine computere skal selvfølgelig have driveren til den printer, du har tilsluttet printserveren, installeret.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-01-04 15:42

Hej Mads

Nix, USB er faktisk en standard der bliver overholdt. Printerserveren vil virke med alle USB-printere eller med ingen USB-printere

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : madsbs

Dato : 05-01-04 16:45

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-04 17:05

Der er flere muligheder for tilslutning af printer via netværk.
1.) Din printer har en tilslutning for netværk, det er der en del nyere printere der har indbygget.
2.) Hvis din router har en printerudgang, så sæt den til der!
3.) Du kan købe en løs printerserver, med tilslutning til netværk. Se den på http://www.biltema.dk og søg på >> 23-892 << til 598 kr.

Ideen er vel at printeren skal være tilgængelig fra alle maskiner, uanset de andres on/off tilstand.

m.v.h. Severino