/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Slidt syncromesh - Peugeot 405 MI16??
Fra : kini73
Vist : 852 gange
20 point
Dato : 05-01-04 13:56

Hej,

Min gearkasse går meget trægt. Gearerne skal nærmest lirkes i for ikke at lave en kedelig metallisk lyd

Og det går jo kraftigt udover accelerationen

Der er dog ikke nogen problemer/mislyde når gearet først er skiftet

Er det noget, man kan gøre noget ved billigt, kan man nøjes med at skifte syncromesh-ringene og i givet fald " how do I do that" eller skal jeg se mig om efter en ny gearkasse

Ser frem til jeres kyndige svar

Hilsen

En ellers lykkelig mi16 ejer


 
 
Kommentar
Fra : h_blunck


Dato : 05-01-04 14:25

Hvordan har gearkasseolien det....?

Kommentar
Fra : thulin


Dato : 05-01-04 14:29

Har du tænkt på at det måske bare er din kobling som er ved at være slidt i bund ????

Hvis det er sværest at "ramme" 1. gear og bak gear tror jeg nærmere at det er din kobling som er slidt.

syncromesh delen i gearkassen sørger vel i bund og grund kun for at du ikke kan skifte ned i 2 gear når du kører 150 km/h ???

Kommentar
Fra : alka


Dato : 05-01-04 16:55

Jeg har haft en 1,8 style 405 som ny. Det skete "ind imellem", at det næsten ikke var muligt, at presse gearstangen i gear - som oftest 2. gear. Peugeot værkstedet satte den på liften og rensede/smurte forbindelserne. Det hjalp så i en periode. Det var værst når det var koldt og beskidt vejr. Forbindelserne sidder udsat.
Hej fra alka

Kommentar
Fra : geu


Dato : 05-01-04 17:00

Hvis dine syncromesher er slidt vil den være svær at få i gear hurtig, men den vil også begynde at børste tænder. Det kan hjælpes med ny og tykkere olie. Men er det meget er der kun en vej og det er nye i.
Det er ikke noget man selv kan lave hjemme i indkørelsen... Der skal bruges presser og nok også specialværktøj til det. Nej betal eller find en anden brugt kasse og sæt på.

>> thulin, syncromesh betyder i grunden at gøre samtidig, det vil sige at få gearhjulene til at køre lige hurtig, når der skiftes op eller ned. Så man ikke børster tænder, de har ikke noget at gøre med at man ikke kan skifte for hurtig ned. For det kan man godt...

Kommentar
Fra : alka


Dato : 05-01-04 17:11

Hvis du kender begrebet "dobbelt udkobling" og kan lave den manøvre, så kan du da konstatere, om der er et syncromesh problem.

Kommentar
Fra : tcolsen


Dato : 05-01-04 18:59

Hej kini73
der sidder en gummipakning nede under hvor stængerne fra gearstangen er forbundet .
På 1,9 kunne jeg smøre den , men på 2,0 skiftede jeg den til en billig peng på Peugeot.
vh tco

Kommentar
Fra : TriNciC


Dato : 05-01-04 21:20

e villa skjekka olja på gearkassa først.... så kunna du sett på klørtsen....... så kansje vurdert å skifte gearkasse....

Kommentar
Fra : tcolsen


Dato : 05-01-04 21:31

Hej
på min Peugeot var det svært at få den i gear specielt 2 gear , og symptomerne lyder som dem jeg havde .
noget andet slider den baghjulene skæve?
tco

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste