/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
En pris på lægning af klinker ca?
Fra : kpm10
Vist : 5599 gange
200 point
Dato : 05-01-04 13:41

Hej

Vi står for en renovering af vores badeværelse, det fejler sådan set ikke noget, men vi vil gerne have nye klinker på i bruseniche og på gulv!

Alt i alt er der ca 12 Kvm. Jeg er ved at få kontakt til en god murer, men der går lidt tid inden han har tid til at kigge på projektet!

Jeg vil gøre alt klar for ham, altså nedrivning af de gamle klinker, fjerne toilet osv.

Så det eneste han skal gøre er sådan set at lægge klinkerne!

Hvor lang tid tror i at det vil tage? jeg har fået afvide hans timeløn så jeg kan godt selv gange det ud........

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 13:50

Det afhænger af, og de skal ligge diagonal.
Lagt almindelig incl. fugning ca. 16 timer
Lagt diagonalt incl. fugning ca. 20 timer
Tidsforbruget er anslået, idet dette kan afhænge af flere ting, herunder adgangsforhold m.m.
Er der yderligere spørgsmål, spørg bare.

mvh
jms

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-01-04 14:15

Okay, der er ikke nogen speciele adgangsforhold, andet en at huset er meget skævt(det er fra 1850) og dermed vil der selvfølgelig lidt mere tilpasningsarbejde en normalt!

De skal ligge almindeligt da rummet ikke er så stort og diagonalt vil se ret dumt ud tror jeg.......

Jeg har læst meget om at der skal være en membran, badeværelset er fra 1980 og jeg tror ikke at der er en sådan.

Er det ikke bare et stykke plastic? ligesom en dampspære? og hvor skal den sidde henne? er det kun i væg eller også i gulv?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 14:39

Ved nybygning, eller totalrenovering af badeværelse, skal vådrumszoner være sikret med vådrumsmembran.
Hvis i kun skifter gulvklinker, er der ikke krav om vådrumsmembran. Membranen skal også op af væggene, så hvis i bibeholder fliserne der, er det jo ret umuligt. Skifter i også fliser på vægge, vil jeg anbefale membranen. Jeg vil anbefale at bruge produktet LIP. Du kan læse alt her:
http://www.lip.dk/vaadrum/vaadrum.htm

mvh
jms

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-01-04 14:44

Takker...

På væggene har vi træ der er malet hvidt og faktisk ganske sundt!

Vi vil skifte dem i gulvet(faktisk bare ligge de nye oven på de gamle!) og fjerne dem der er på væggen i vores bruseniche og lægge nye på der også!

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 200 point
Dato : 05-01-04 15:15

Det lyder jo ganske fornuftig.
Held og lykke med arbejdet.
Hvis du accepterer mit svar, må du gerne lukke spørgsmålet.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 05-01-04 15:26

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 15:43

Selv tak
Jeg undskylder den forkerte smiley i sidste indlæg, Det skulle have været

mvh
jms
nb. held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-01-04 15:45

He he helt iorden........mange tak!!!!!