/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
norwich terrier
Fra : skingur
Vist : 1541 gange
220 point
Dato : 05-01-04 13:25

jeg har forelsket mig vildt i de små norwichterrier..men tilsyneladende er de ret umulige at opdrive i dk. Har gennemtrawlet nettet. (ganske få avlere).

Kender du nogle, der opdrætter dem? Ved, hvad de koster? Osv.

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : ulrika

Modtaget 230 point
Dato : 05-01-04 13:30

Lizzie & Lone Bauder 44 4862 98 priser kender jeg ikke

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 05-01-04 13:34

hvis du går ind på http://www.dansk-terrier-klub.dk/

under racer :NORWICH TERRIER

så er der mere om
- Racerepræsentanter
- Racestandard
- Avlsrestriktioner
- Yderligere info om racen
- Links
Racerepræsentant(ansv.):
Lizzie Bauder
Gartnerkrogen 49
3500 Værløse
Tlf: 44 48 62 98
E-mail: bauder@mail.tele.dk
Hanne Ganzhorn
Gødsbølskovvej 17
7321 Gadbjerg
Tlf. 76 71 41 04
E-mail: ganzhorn@orangenet.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-01-04 13:58

ulrika..har de hvalpe? Er det nogen, du kender?

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 05-01-04 14:00

Lizzi Bauder kender jeg - hved ikke om du har hvalpe - men ring du bare til hende - hun kan helt sikkert hjælpe dig

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-01-04 14:04

tak

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-01-04 14:12

Nu har jeg ihvertfald sendt hende en mail.
Jeg lader tråden stå åben lidt endnu...måske er der flere derude, der ved lidt om, hvor man kan få sådan en lille charmetrold.
Mvh Chrisitna

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 05-01-04 14:31

hvis du skal bruge en Norwich, så er det Lizzie bauder du skal ringe til for det er hende der skal fortælle hvem der har hvalpe og hvem der kenneler.

det virker mere seriøst at ringe end bare at sende en mail - det er jo levende dyr

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 11-01-04 22:09

du lovede en masse point - hvad blev der af dem ? har du fundet en Norwich

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-01-04 00:12

øh... har jeg lovet en masse point? Jeg synes ellers jeg skrev, at jeg ville lade tråden stå lidt endnu....

Kommentar
Fra : MariaHansenDK

Dato : 21-01-04 22:44

Det er rimelig svært at finde sig en Norwich. Cairn terrien minder meget om Norwich terrien, dog er Cairn terrien oftest en lille smule større i mål end Norwich terrien. Der er flere kenneler i DK der opdrætter Cairn, så de er ikke så svære at få fat i. Det er også en utrolig glad og kær hund. Er man her ikke af forkerte grunde hvis det kun skal dreje sig om points..!?

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 21-01-04 22:47

jo, men det er længe dette spørgsmål har været åbent

Cain minder ikke om norwich

Kommentar
Fra : MariaHansenDK

Dato : 21-01-04 22:52

Jeg mener ikke så meget mht adfærd generelt. Men da Norwich er en smule svær at få fat på, er Cairn terrien et alternativ man måske kunne blive lige så glad for. Istedet for at sætte sig fast på én enkelt race.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 00:17

Hej Maria.. ja, de er svære at anskaffe...og især til en pris der ikke minder om et nedlagt landbrug! men det skal nok lykkes...bare ikke lige nu. Det ville være en perfekt makker til min lille, glade langhårede dværggravhund!

Cairnterrieren er også sød... men ikke sød nok!!!

Og Ulrika... hvis jeg havde lukket tråden, havde maria ikke kunnet kommentere den, så tror du ikke bare du skal klappe en hest eller en hund og jage point et andet sted? dette spørgsmål står åbent PRÆCIS så længe, jeg ønsker det.

Med venlig hilsen, Christina

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 22-01-04 08:08

jeg klapper altid hunden - men du love oprindlig point efter 10 min. med behold bare dine s point - du fik et svar, med har ikke ringet der hvor du kunne have fået en hvalp, men bliv du bare ved at skrive, det koster jo ikke noget

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 10:41

det er noget jeg ikke forstår... de der 10 minutter, hvor står det?

Jeg mailede racerepræsentanten. Fik oplyst pris samt at de er ret umulige at få. Racerepræsentanten står på en nemt tilgængelig hjemmeside, som jeg havde set i forvejen - som jeg skriver i mit spørgsmål, nettet ER gennemtrawlet.

Spørgsmålet får lov at stå åbent, fordi der kan sidde mennesker i det ganske danske land, der kender en der kender en osv, - det er ikke alle mennesker, der lægger deres hvalpe ind på DKKs hjemmeside.

Jeg fik ikke et svar - jeg står ikke med en hvalp!

Når man kun kan kommunikere via det skrevne ord, skal man passe på med ikke at tolke, hvad der står. Jeg gætter på, at du regnede med, at mit "lidt endnu" drejede sig om 10 minutter. Men lidt endnu er - for mig i kandu-regi - nogle uger endnu. Hvis du ser pålisten over ubesvarede spørgsmål, er der 83 ubesvarede. Af dem er der sikkert nogle, der har glemt at de nogensinde har stillet et spørgsmål. Men der er sikkert også nogle, der ikke har fået svar endnu og derfor lader tråden stå.

Jeg forøger nu pointene, så mit spørgsmål igen kommer øverst. Som du selv bemærkede igår, kommer der stadig kommentarer til denne tråd, ergo er den ikke død og bliver derfor ikke lukket.

Hvis du tjekker min profil vil du se, at jeg ikke har mange spørgsmål til at stå og flagre.

med venlige og ikke-sure hilsner, Christina

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 22-01-04 10:45

heller ikke sur her -håber du finder den ønskede hvalp husk der er udstilling i Søndersø - special udstilling for Terrier - måske der kommer udlændninge der. der har norwich-hvalpe

held lykke i din søgning

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 10:47

Tak

Øh.. søndersø-.... det er på Djævleøen???

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 22-01-04 10:48

nej - Fyn

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 10:54

okay.

Har du selv hund?

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 22-01-04 10:56

ja, Ulvehund - Skyeterrier - Jack Russell terrier

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 10:59

Har også luret lidt på russelen... mest fordi den skulle være lynedne intelligent. Den ligner bare ikke et krammemarsvin, som norwichen gør!!!

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 22-01-04 11:04

nej deres ydre er ikke krammebamse agtig - men når du først har dem så - ja så kan man slet ikke lade være

jeg har fundet denne side www.jackrussellterrier.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 11:11

Uha.. de er nu også skønne, især de ruhårede!

Kommentar
Fra : Changi

Dato : 22-01-04 16:03

Hvor bliver denne debat og ønsket om en lille hund tynd!!!!!!!
Er det kun point,der får folk på dupperne!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-01-04 17:33

Det er nok fordi det er en hunderace, der kun er lidet kendt i DK.
Hvilke hunde har du selv ? (tjekkede din profil )

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 02-02-04 00:41

Kommentar
Fra : prezzie

Dato : 18-11-05 13:50

Kan se at du viste interesse for Norwich Terriere for lang tid siden. Har du fundet en? Ulrika var så venlig at henvise dig til racerepræsentanten Lizzie Bauder. Jeg ved så desværre af erfaring at samme Bauder ikke altid spiller med åbne kort - hun henviser ganske enkelt ikke altid til de hvalpe hun har kendskab til (fungerer med andre ord ikke optimalt som repræsentant!). Der findes forskellige kenneler og stueopdræt der kan tænkes at have hvalpe og selvfølgelig kan man checke kennelklubbens hvalpeliste. Prøv også denne adresse: http//:inge.mossin.person.emu.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-11-05 15:14

Tusind tak, et vil jeg prøve. Ja, jeg er stadig interesseret, - mesti markedet. Har for nogle måneder siden talt med en rigtig sød opdrætter, der fik mit telefonnummer. Hun henter sine avlshunde udenlands, fordi hun ikke fandt kvaliteten god nok herhjemme, - og det lyder jo lovende i mine ører

Jeg må hellere lukke tråden og give ulrika de point, hun følte sig snydt for sidste år

Takker for de kommentarer, der er kommet.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-11-05 15:14

Tusind tak, et vil jeg prøve. Ja, jeg er stadig interesseret, - mesti markedet. Har for nogle måneder siden talt med en rigtig sød opdrætter, der fik mit telefonnummer. Hun henter sine avlshunde udenlands, fordi hun ikke fandt kvaliteten god nok herhjemme, - og det lyder jo lovende i mine ører

Jeg må hellere lukke tråden og give ulrika de point, hun følte sig snydt for sidste år

Takker for de kommentarer, der er kommet.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-11-05 15:16

hov... der var jo accepteret et svar