/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Lukke en MSN hotmail konto
Fra : syrena
Vist : 2100 gange
100 point
Dato : 04-01-04 22:52

Jeg har ved en fejl fået oprettet både en MSN NET.passport konto og en MSN Hotmail konto, og det giver mig problemer, når jeg skal logge mig på. Jeg vil gerne beholde NET.Passport kontoen og lukke Hotmail kontoen, men kan ikke finde ud af opgaven. Kan nogen give mig et godt råd?

syrena

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-04 23:00

Om ikke andet må du Slette dem begge og oprette en ny Mvh SUNE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 23:00

Jeg er bange for at de to hænger en smule sammen, men hvis du ikke bruger Hotmail kontoen vil den dø ret hurtigt ud af sig selv.
Du kan faktisk bare oprette en anden konto hvis du har lyst.
Hotmail kontoen gør jo ingen ting af sig selv, der vil bare komme mail fra Hotmail Staff, hvis du ikke giver adressen videre og Hotmail Staff vil bare have dig til at købe en udvidet konto. Det er ikke spor farligt.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 04-01-04 23:17

Ja, Sunowich, men så sletter jeg jo mine kontaktpersoner, og at mit brugernavn kan blive tilgængeligt for andre.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 04-01-04 23:24

Tak, BjarneD! Jeg har længe ikke sendt mails via Hotmailen, men der dumper jævnligt "uvedkommende" mails ind. Jeg har jo så været nysgerrig og forsøgt at åbne kontoen, men her er det, at mine kodeord er blandet sammen - desværre.
Jeg bliver ved med at få beskeden: "Log ind på en anden konto"! Nu vil jeg lukke Hotmailkontoen, men kan ikke finde ud af hvordan, man gør.
syrena

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 23:24

Nu forstår jeg det ikke??
Hvis du har kontaktpersoner i kontoen er det vel næppe nok med en passport konto og desuden logger man jo på med e-mail adressen. Hvis du vil lukke den som Sune foreslår kunne du jo tage et skærmdump, som du gemmer og så har du da et sted hvor du kan læse adresserne på dine kontaktpersoner.
Sorry jeg kan vist ikke hjælpe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 23:24

Du kan faktisk udprinte dine kontktpersoner direkte fra siden

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 04-01-04 23:29

Til BjarneD! Jo, Msn supporteren fortæller mig, at jeg ikke kan have 2 MSN konti samtidig. Jeg skal lukke min Hotmail konto.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 04-01-04 23:35

Hej syrena jeg tror måske jeg forstår hvad du mener. Windows husker din email adresse og adgangskode, og detfor får du problemer ?
Hvis du vil fohindre Windows i at huske disse oplysninger skal du
1. gå til Brugerkonti i kontrolpanel.
2. klik på administrer adgangskoder under fanen avanceret
3. klik på passport.Net og klik derefter på fjern i gemte brugernavne og adgangskoder.

Det betyder ikke at Passport-kontoen slettes, men forbindelsen til den fjernes fra computeren.
4. Klik på luk og derefter på ok.

Dette hentede jeg i hjælp på msn, da jeg selv havde problemer fordi jeg havde skrevet forkert adgangskode og bedt windows om at huske mit login.

Hvis... jeg altså ikke misforstår dit problem

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 23:39

Du kan faktisk lukke kontoen ved at logge på og vælg hjælp.
Søg luk kontor (close account) der er der et link der fører til en side hvor kontoen kan lukkes.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 23:42

Din passport konto vil iøvrigt stadig virke og dit logonnavn vil være reserveret
DEn del er vist på engelsk og søg hedder Find, men det kan du sikkert aaltsammen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 23:44

Undskyld mine tastefejl, jeg er træt

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-01-04 11:55

Du skal bare lade din Hotmail konto stå, så lukker den helt af sig selv.. Har prøvet det nemlig, uden det var med vilje
Så bare lad den stå så klare den det selv.

/Zerg

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-04 13:00

>Det er foreslået og afvist derfor fandt jeg forklaringen hos Hotmail:
Close your MSN Hotmail account
Go to the Close Account page, and then follow the instructions.
(Der er link på Close your...)
Dette kommer frem:
Close Accounts

By closing this account, you are marking your account inactive. Stored e-mail will be permanently deleted and inbound mail will be refused. Your .NET Passport will still function, and your e-mail name will be reserved.

To re-activate your account, simply go to http://www.hotmail.com and enter your Sign-In name and password. You will then be able to send and receive e-mail using MSN Hotmail once again.

If your account stays 'inactive' for over a period of 90 days, it will be permanently deleted. This delay is necessary to discourage users from engaging in fraudulent activity. Additionally, due to the limited number of names available, we may allow other users to sign up for and use your current e-mail name after your account has been permanently deleted.

Og så er der en knap: >/Close my account<
Så simpelt var det altså

Godkendelse af svar
Fra : syrena

Dato : 09-01-04 21:31

Tak for svaret BjarneD.
Jeg kom endelig af med min Hotmail adresse (med tilhørende kodeord). Tak for hjælpen!
syrena