/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Krøniken
Fra : Monsen1234
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 04-01-04 21:48

I den nye tv serie Krøniken som har været vist her til aften, er der en radiofabrik der hedder "Bella" kan nogen huske hvad det rigtige navn var på radio og tv fabrikken ? Der var en fabrik der hed " Arena" men der var også en hvis navn mindede meget om " Bella"

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 04-01-04 23:00

Hej.
Jeg ved ikke lige om det er denne her du tænker på, men der var en fabrik for radio og elektronik, der hed Felta, og som blev etableret i 1941.
Mvh. Jørgen

Accepteret svar
Fra : greenfield69

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-04 23:01

Undskyld, men det gik lidt for stærkt. Den hedder Delta.
Jørgen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-04 23:12

Jeg er født og opvokset i Brønshøj i kbh der lå en fabrik på Slotherrensvej der hed LL og som producerede Radioer og senere Tver men lukkede til sidst har jeg hørt pga for god kvalitet Mvh SUNE

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-04 01:55

Der fandtes jo mange danske radiofabrikker dengang, og så vidt jeg ved er de afsnit vi skal se i Krønniken fra 1949 til 1974/75. Og radiofabrikken i Krønniken kommer til at producere fjernsyn.
Arena lukkede vist nok efter en brand i 70erne så denne kunne passe, men herudover er der andre: Herofon, TO-R, Sonofon, Bang & Olufsen, Bravour m.fl. Så det vil være svært at pege på en.

Bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-04 02:19

På Danmarks Industrimuseum skriver de følgende:
citat start
Ikke kun Industrimuseet interesserer sig for dansk radio- og TVproduktion i disse måneder, idet DR netop nu optager “Krøniken”, en stort anlagt serie, hvor også Hede Nielsens Fabriker gennem Industrimuseets materiale danner baggrund for seriens research.
Citat slut.
Så det kan næsten ikke være andre end Arena og Herofon.

bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-04 10:01

Monsen1234

Her kan du læse om det http://www.rfr.dk/kroniken.htm

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-01-04 16:12

Tak for svaret greenfield69.
Jeg tror du har ret at det er Delta jeg tænkte på.

Kommentar
Fra : wi

Dato : 05-01-04 19:42

Der var også en dansk tv-fabrik, der hed ELTRA.

Kommentar
Fra : norbert

Dato : 13-01-04 21:19

http://www.danskfilmskat.dk/
Her fremgår det at det er Herofon/Arena, der er brugt som inspiration til seriens Bella.
Norbert.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-01-04 21:43

Mange tak for svaret, pigen med radioen som reklame minder også om Arenas reklamer før i tiden.

MVH: Monsen.