/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
guiden microsoft scanner og kamera
Fra : dyrbye
Vist : 858 gange
75 point
Dato : 04-01-04 21:33

Jeg har winxp-pro.

Når jeg tilslutter mit digitale kamera på min bærbare pc starter "guiden microsoft scanner og kamera" men det sker ikke på min stationære pc???????????

Jeg har været inde i "denne compter - automatisk afspilning - kopier billeder ved hjælp af guiden microsoft scnner og kamera"

Hvad kan jeg gøre???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 21:39

Prøv at gå i Kontrolpanel, System, Hardware. Enhedshåndtering.
Se efter om der er vist en billedbehandlingsenhed der ikke er i funktion.
Er der det skal du fjerne den og prøve at sætte kameraet til igen.
Det vcar mit bud

Kommentar
Fra : dyrbye

Dato : 04-01-04 21:54

Der står at billedbehandlingsenheden er aktiv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 21:58

Prøv at fjerne den alligevel.
Jeg går ud fra at dit kamera er USB og det skal selv starte op når du sætter stikket i og tænder.
Både min XP og 2000 har ofte drillet med Scanner og kameradrivere (Twain)
Hvis den ikke selv kan finde driveren må du have cd'en klar

Kommentar
Fra : uffejensen

Dato : 04-01-04 22:01

Prøv at tænde og slukke kameraet et par gange. Hvis dette ikke starter guiden kan du se om der er kommet et nyt drev ind i denne computer, og dette kan du højreklikke på og starte guiden. (der skal selvfølgelig være lys i kameraet)

Det virker i hvert fald på mit Canon med XP-pro

Kommentar
Fra : dyrbye

Dato : 04-01-04 22:35

Det hjælper ikke uffe jensen????

Kommentar
Fra : dyrbye

Dato : 04-01-04 22:41

Jeg har løst problemet.

Jeg kom i tanke om at "chalde" fra eksperten.dk havde en løsning for autoplay for cd.
Den viste sig også at kunne bruges til mit kamera.