/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
start akvarie
Fra : mullen2003
Vist : 501 gange
40 point
Dato : 04-01-04 19:41

Hej
Jeg har fået foræret et akvarie på ca. 50L, med akvariet var der vandpumpe og varmelegeme... Og grus og en masse andet geil..
Så ville jeg spørge hvad jeg skal bruge udover for at hole fiskene i live.. mht. pumpe, vandforbedringsmiddel, gødning ovs....
Håber på at få svar..

Accepteret svar
Fra : Fnuller_23

Modtaget 40 point
Dato : 04-01-04 21:15

Hej mulle2003.

personligt ville jeg starte akvariet op med kun at ha planter til at begynde med. og når vandet er som det skal være så kan man så små begynde at sætte fisk i. Men det tager lidt tid, før det bliver så naturligt som muligt, hvilket er bedst for fiskene. men hvis du er totalt i tvivl så prøv at spørg i din dyrhandel hvor du sikker i den kommende fremtid kommer til at bruge en del penge på planter og fisk om råd.

ud over vandpumpen ville jeg nok skaffe mig en lille luftpumpe så du kan ilte vanden.

mhv. Fnuller_23

Godkendelse af svar
Fra : mullen2003

Dato : 04-01-04 21:29

Tak for svaret Fnuller_23.

Kommentar
Fra : mullen2003

Dato : 04-01-04 21:31

Mig igen
Ups.. Det er en luftpumpe jeg har.. Så ville jeg vide om det er nødvendigt med et filter til at rense vandet...