/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hvordan få jeg min yngel til at vokse hu~
Fra : Fnuller_23
Vist : 1589 gange
20 point
Dato : 04-01-04 19:30

jeg har fået en masse yngel af gubby´r og platy´r og nu har jeg haft den i omkring en måned. og jeg ville gerne vide hvor lang tid det taget før de kommer op i en rimlig størelse, så de kan komme sammen med mine andre fisk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-01-04 19:54

Hejsa

Levende foder er altid godt til at få fisk til at vokse.

Prøv at tage et kik på dette links
http://www.larz.esenet.dk/akvarie/foder.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-04 23:02

Har du dit Yngel i et meget lille akvarie ??? det har nemlig også betydning for deres vækst Mvh Sune

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 13-02-04 20:59

Sunowich har ret: Det er vigtigt at fiskene kan være i akvariet, ellers gør det ondt på dem. Og selvom det lyder tåbeligt, kan de faktisk ikke blive større end der er plads til. Min kone Else købte engang et par bukser af mærket C17 som var lidt for store da hun fik dem. Hun har da taget lidt på siden, men hun kan stadig passe dem. Derfor mener jeg at akvariets størrelse er af afgørende betydning.
MVH Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : mekkel

Dato : 19-07-04 22:24

Hey Fnuller,

Hvis ikke akvariet er super-super småt, så har det ikke den store betydning for væksten når de gælder yngel. Bare du sørger for at skifte rigeligt med vand. Amonniak, der kommer af fiskenes afføring virker som vækst hæmmer, og det er der for meget vigtigt, du holder amonniak niveauet nede.

Hvad angår foder, kan du med fordel benytte afskallede artemia æg. Dem kan du købe hos mange dyrhandlere. De har et højt næringsindhold! Når fiskene er blevet store nok (ca. 1-1,5 cm for platy) kan du fodre med myggelarver og normal flagefoder.

Du kan lukke ynglen sammen med de andre fisk, når de er så store, at ingen af de andre fisk kan gabe over dem.

Held og lykke,

Mikkel