/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk ødelagt af virus?
Fra : anders_bak
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 04-01-04 16:17

En af mine venner har fået raget et par viruser til sig. Der skulle være tale om Worm agobot.CC, Worm agobot.BG, Worm agobot.H, og BKDR SKDR. Han fik dem da han haved kørt uden virusprogram i 3 dage. Viruserne havde den herlige egenskab at de forhindrede ham i at instalere et antivirusprogram. Jeg gav ham derfor rådet at han skulle formatere sin harddisk, da der i forvejen lå en masse ral på den. Her kom så det sjove. han kunne ikke komme til at formatere via windows cd'en. Næste skridt blev derfor at vi tog hans disk, kobled den som slave på min pc, og formaterede. dette gik også fint, og win har sagtens kunne instaleres på disken bagefter. MEN der er tale om en disk på 13,5 GB, og nu er den kun på 1,9 GB. Uanset hvad jeg gør viser alle programmer at der er tale om en lille disk på 1,9GB, er der noget man kan køre for at "genvinde" pladsen, eller kan der være tale om at viruserne simpelthen har smadret disken?

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 16:22

Norton ghost eller partion magic er et par muligheder. det er da et forsøg værd.
KH

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-01-04 16:22

Så er der sket noget i bios, eller noget andet, for agobot virussen ødelægger ikke en harddisk.

Det er 100% sikkert

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 16:22

Norton ghost eller partion magic er et par muligheder. det er da et forsøg værd.
KH

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 16:22

Norton ghost eller partion magic er et par muligheder. det er da et forsøg værd.
KH

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-04 16:22

Du har vel prøvet at detektere harddisken i bios? Nogle gange er det ikke nok, den bare er sat til auto!

Kommentar
Fra : Maninus

Dato : 04-01-04 16:35

Du skriver at du/i har formateret Hard disken, men hvad den/de partion'er der er på harddisken ? Er de sat op på ny ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-04 16:39

1,9 du har ikke sagt ja til stor HD, så den er sat til Fat16 som har max på 2GB.
Emesen.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 04-01-04 16:50

Hej
Din Harddisken har nok stadigtvæk virus???
Citat fra tidligere besvaret spørgsmål.

Det er en virus som forbinder filerne svchost.exe (Virus Navn: W32.HLLW.Gaobot.Ae)og Filen Winhlpp32.exe (Virus Navn: W32.HLLW.Gaobot.AE). Måske også en fil der hedder LSAS.exe. I mit tilfælde gik min computer meget langsomt og trode at en formatering af harddisken kunne løse problemet.Nej??? Dette kunne ikke lade sig gøre, da filerne stadig lå i "regedit" Registreringseditor.

W32.HLLW.Gaobot.AE kopier sig selv igen som: %System%\Scvhost.exe
Den lægger sig ind på dit C:\Windows\System32 og Config Loader"="scvhost.exe og det hjælper ikke at slette den for den popper op igen. SÅÅÅÅ

Gå ind i regedit:HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run og slet scvhost.exe/Winhlpp32.exe
OG
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices og
slet scvhost.exe/Winhlpp32.exe

Så åbner de ikke når du opstarter Windows.

Når du har slette disse filer skal du opdater dit virusprogram og scanne din computer for virus. Du skal huske at sætte din firewall til, da det er der virusen kommer ind?
Den spreder sig gennem netværket

Du kan gå ind på Norton hjemmeside, hvis problemet stadig ikke er løst og søg på virusen: W32.HLLW.Gaobot.Ae
http://search.symantec.com/custom/us/query.html

MVH Agent2002

Efter scanningen af harddisken med dit virus program, kan du formater harddisken helt. Du skal være sikker på at du ikke har nogen former for virus på harddisken før formateringen. Det er som sagt igennem "regedit" at virusen gemmer sig.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 04-01-04 17:37

Du har vel prøvet at detektere harddisken i bios? Nogle gange er det ikke nok, den bare er sat til auto!
-Jep, det er gjort

Du skriver at du/i har formateret Hard disken, men hvad den/de partion'er der er på harddisken ? Er de sat op på ny ?
-Kun en partion, sat op på ny, men kan også her max få lov at oprette en på 1,9 MB

1,9 du har ikke sagt ja til stor HD, så den er sat til Fat16 som har max på 2GB.
Emesen.
-Den er formateret via min egen pc, der understøtter store diske, og i NTFS

Agent 2002
- Det lyder jo lovende, men idet disken allerede er formateret (de 1,9GB) ligger win ikke længere på den, og det er derfor ikke så ligetil at gå ind i regedit. (ud fra min viden i hvert fald, det kan være der er noget jeg ikke har forstået)

Norton ghost eller partion magic er et par muligheder. det er da et forsøg værd.
KH
-Har aldrig prøvet disse programmer, hvordan virker de, og er det shareware?
-

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 17:43

Det er ikke under formatering du vælger stor harddisk, det er under opsætning af partiotinering

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 04-01-04 17:45

Hvad skriver den hvis du kigger med fdisk på disken ? . det lyder ikke som om den har lavet en stor partion, jeg havde samme prob. med en disk engang og der var det partion der kun var på de 2 gb.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 04-01-04 19:56

Hej BjarneD, jeg fik ikke formuleret mig klart, Da disken sad i den anden pc var der kun en partionering, og den var på de 13,5GB. Da vi så smed den i min pc, og formaterede den var der lige pludselig kun de 1,9GB tilbage, uden at der var pillet ved partionen. herefter kørte jeg fdiskslettede alle partioner, og sagde ja til understøttelse af store diske, oprettede en partion, og valget at den skulle være så stor som muligt, og stadig kunne den kun finde 1,9GB. Det skal også siges at Bios på min pc kun opfatter den som en 1,9GB disk.

Ps. har også brugt fdisk til at undersøge om der af uransalige grunde skulle være andre partioner, og det var der ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 20:06

Hvis det allerede går galt i BIOS kunne det måske være fordi der er anvendt en user opsætning hvor disktypen er angiver forkert. Lidt svært når man ikke kan se det.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 04-01-04 20:54

Hejsa
Nå.......så må vi tag det skridt for skridt.
Sæt harddisken i din ven`s computer igen og genstart computeren. Hvad sker der?

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 04-01-04 22:14

PROBLEMET ER LØST!!!!!!!!!!!!!!
Af uransaglige grunde var det jumperindstillingen der gav problemet. Når den var sat som slave havde disken kun 2GB, når den var sat som master var alle 13,5GB der????? skiftede frem og tilbage et par gange for at tjekke, og det var sådan det hang sammen. Når den nu var sat som master kunne jeg oprette en partion der fyldte hele disken, og når først den var oprettet fungede disken også som slave.

Jeg fatter ikke helt hvordan det hænger sammen, men det har jo løst problemet. Jeg siger mange tak for hjælpen.

Anders Bak

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-01-04 22:15

Velbekommen.

Det var godt det blev løst*S*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 22:18

Der lærte vi alle lidt

Accepteret svar
Fra : Agent2002

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-04 02:16

Hejsa

Nu har du løst dit første problem, men omkring mit lille indlæg angående virus. Vil jeg forslå at du gennemføre et virus tjek fra A-Z.....Det var jo der problemet opstod, og en årsag kommer jo aldrig alene.

Mvh. Agent2002

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 05-01-04 08:03

Det er allerede gjort, og uden problemer (-:

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-04 20:46

Goodie! Så luk lige spørgsmålet ved at acceptere et svar! Så får du jo osse hurtigt halvdelen af dine points tilbage

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 05-01-04 20:51

Tak for svaret Agent2002.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 06-01-04 01:53

Selv Tak...... og glem nu ikke at have dit virusprogram kørerne... forever???

Agent2002