/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kabinevarme golf II ez motor.
Fra : ds23
Vist : 1325 gange
50 point
Dato : 04-01-04 14:42

Mellem fremløb/afgang til varmeelement sidder et plastiksamle=
stykke og et alu.samlestykke med en tynd slange der forbinder
disse.
Sidder der "noget thermo" i plastik/alu.husene?.
Der er ingen i kabinen når motoren er driftvarm.
v/h sb.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 04-01-04 17:48

Hvad hvis du giver den lidt omdr. kommer der så varme i kabinen ?. Hvis der gør det er det nok din toppakning der er gået, bruger den vand ? kommer der bobler i den beholder vandet køber over i fra køleren ? alt dette kan tyde på en toppakning der er gået

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 04-01-04 18:40

HEJ,Sniper 12
Ved forhøjet tomgang giver det ikke varme i kabinen.
Toppakning er ok. Starter når den ser nøglen, tomgang ok,
ingen udstødningsdamp.sssssssåååååååååå, Hva`.
v/h
s.b.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 04-01-04 18:47

Hvis den ikke bruger vand så kan det vel bare være fråsset til i en slange eller dit varme element, men det kommer jo også an på hvor meget kølervæske der er på bilen.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 04-01-04 19:31

Hej, Sniper 12.
Problemet er til/fra til varmeelement.
Plastik/alu.huse på slangerne. ER der noget thermo indbygget
i husene?
v/h
s.b

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 04-01-04 19:41

det ved jeg ike om der er jeg køre Toyota kender ikke glof så godt. men vent der kommer måske en med et bedre svar end mit, der må da sidde en mekaniker der ude et sted.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 04-01-04 19:51

OK, Sniper 12.,
Tak for dine svar,.
Jeg ser hvad tråden bringer
m/h
s.b

Kommentar
Fra : futte.kr

Dato : 04-01-04 21:49

Hejsa.
Ja det er første gang jeg skriver her, men det skal jo prøves.
Jeg har haft Golf I-II og nu en III..... Der er ikke noget i de to stykker du beskriver det er KUN samlestykker.
Først skal du mærke på de to slanger der går ind i kabinen, ude i motorrummet, om de der varme eller IS kolde.
Hvis de er kolde er der nok kun to muligheder at vælge.
1 Prøve at tage begge slanger af, og prøv at blæse gennem (der skulle gerne være gennemtræk)
Men det tror jeg ikke du har.
Hvis ikke !
Kan det være den "hane" du åbner for når du skruer op for varmen der ikke åbner.
Ellers kan det være dit varmelægme der er tilstoppet.
... Måske kan du være heldig at blæse/skylle det rent.
Ellers er det bare gå i gang med at skifte det.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-01-04 00:02

Er der mont. motorvarmer/fyr i bilen, eller har der været. Det lyder som noget jeg engang har set på en bil med fyr, så den kunne varme motoren op uden at varme kabinevarmeren op. Den lille køler der sidder inde i kabinen.

Accepteret svar
Fra : 9881

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-04 20:41

hej ds 23,i de to studser som du spørger om sidder der en ventil som skal forhindre at hvis dit kabinevarmelegeme springer,som golf'erne havde problemer med,så får du ikke skoldhed vand ind på fødderne,disse ventiler er eftermonteret op gennem slut80'erne og i start90'erne,du løser bedst problemet ved at købe to nye varmeapp.slanger så vil jeg næsten love dig 100 % at du får varme ibilen. m.v.h. Ole

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 07-01-04 18:16

Til futte.kr--
Tak for dit svar.
OK. med dine råd, men der er gennemgang i element indtil
motor bliver driftvarm..

Til geu--
Ingen eftermont. kabinevarmer..
Tak for svar..

Til Ole--
Du er inde på noget af det rigtige. Efter hvad du skriver, skal
"flowventil" være indb. i allu.hus. Er det Rigtigt?.
Når motor er driftvarm stopper varmvand frem til element
efter allu.huset, omløbet (lille slange bliver varm)
Jeg vil prøve at sætte et rørstykke imellem, ved udsk. af allu.hus.
og lukke omløbet.
Skriver tilbage....
/vh s.b

PS.
Til futte.kr
Held og lykke med KANDU.DK.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 02-02-04 18:50

Hej Ole.
Undskyld det sene svar.
Golfen har først været på værksted i dag, så der har jeg afmont. allu.hus, og sat et 20 m/m rør ind, lukket omløbet.
Det ser ud til at virke.
PS.
Skal skruelåg til exp. beholder ændres til en laverer værdi?.
/vh. steen b.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 04-03-04 20:07

Hej Ole
Det ser ud til at virke.
/steen b,

Godkendelse af svar
Fra : ds23

Dato : 04-03-04 20:13

Tak for svaret 9881.
                     OK.
/steen b.