/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nybygget hus
Fra : werner2002
Vist : 903 gange
20 point
Dato : 03-01-04 23:22

Jeg overvejer at bygge et nyt hus udelukkende ved hjælp af håndværkere. Det skal være et skalmuret hus.
Jeg har undersøgt typehusfirmaer på Sjælland og i Jylland. Der er en markant prisforskel. På Sjælland er prisen omkring 10.000 kr pr. kvm mens man hos enkelte jyske firmaer kan få samme kvalitet for 7.000 kr. Problemet er, at jeg ikke kan finde et firma der vil bygge på Sjælland for "jyske priser" også selv om jeg betaler lidt ekstra i udetillæg. (Har forsøgt Holmsø Huset, der af pricip ikke vil byge for sjællandere).
Kender nogen en totalentreprænør, der vil bygge for 7.000 - 8.000 pr. kvm??

Et alternativ kunne være et byggesæt monteret som råhus. Jeg har undersøgt nogle svenske men er nået til samme resultat: for dyrt, når det er færdigt.

En tredje mulighed er et østeuropæsik byggesæt, der skalmures med danske sten. Findes det ?

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 30 point
Dato : 03-01-04 23:29

Hvad forventer du for 7-8000 kr pr m2 ??

svar mig og jeg skal forsøge at hjælpe dig.

blandt andet hvor skal huset bygges og hvor stort 1 eller 1 1/2 plan og lignende.

mvh
Per

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-01-04 12:01

Her har du Danmarks bedste mulighed:
www.byggodan.dk
De bygger faktisk udelukkende på Sjælland, uagtet de er et jysk firma. De kan sagtens bygge til de priser du nævner. De vil også gene levere et råhus til dig, som du selv kan færdiggøre.
Held og lykke med dit nye hus.

mvh
jms

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 04-01-04 15:18

Der findes vist også sjællandske huse på dit prisniveau:" Kvalitetshuse på jeres grund fra kr. 7.974.- pr. kvm incl. moms".
Firmaet hedder HHM A/S i Hillerød. Hjemmeside er www.hhm.dk.
Jeg kender ikke nærmere detailler - som anført i foregående kommentar afhænger prisen pr. kvm jo af størrelsen og af om det er et 1½ plans hus.
Der findes flere svenske træhuse, som kan leveres med en muret facade bl.a. til grunde, hvor dette kræves i lokalplanen. Dette er enten skalmur eller en pudset facade.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-01-04 15:43

Den bedste kvalitet til rimelige priser er uden sammenligning www.avk-huset.dk de bygger over hele Sjælland

med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-01-04 19:10

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : werner2002

Dato : 15-01-04 23:17

Tak for svaret bibsamie.