/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
membran tun
Fra : trytter
Vist : 2587 gange
100 point
Dato : 03-01-04 22:02

kører en puch maxi hurtigere med membrantun eller er det lige meget........for det er jo dyrere med membrantun....hjælp!!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-04 22:34

Det siges at det absolut mest effektive tunsæt til Puch Maxi er 75ccm samt 70ccm med membran indsugning.
Men det er ikke altid tilfældet, man kan heller ikke altid stole på, de angivelser af HK der er. Men jeg vil anbefale at købe en samlet pakke, hvor der er det hele, altså karburator topst. cyl udst.
Her ser du et sæt til 1999kr og det må siges at være godt: http://www.puch-info.webbyen.dk/ der kan fåes et til samme pris uden membran http://www.protuna.dk/products.asp?c=12523708&n=19067303#xy eller
http://www.protuna.dk/product.asp?c=12523771&n=19067303&pn=19067390
Eller et billigere PM4700 Polini membrankit ø43,5mm fra http://www.stc-tuning.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 09-01-04 10:37

Det kommer helt an på hvilket tunsæt du bruger.
og det kommer også helt an på hvor megt du vil bruge på sættet og hvor hurtigt du vil køre.
hvis du vil have noget der virkeligt sparker røv så tag dísse 2 ting til maxien....
http://www.west-import.dk/ og tag varenr. PM200 som er en 45 cyl. med MEMBRAN der til skal du sørge for at ha en racer krumtap så den ikke knækker.
Som top stykke tager du PM916 (varenummer) som er med dobbelt tændrør.

cylender tunet er bare med en 24 mm. suds så din kaburator skal være entan fra http://www.west-import.dk/ med varenr. 170 den er fra doletro
eller et karburator sæt fra ttp://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=7083&ItemStart=&Level= som er fra Arreche det kommer med et pænt godt luftfilter men den studs der følger med skal bare smides af H. til.
men jeg ville vælge doletron
men du skal også ha et ordenligt luft filter der synnes jeg du skal tage et Arreche Power Filter som du finder hos http://www.kreidler-service.dk
ellers kan du selv finde et fed på http://www.knallert.com/

håber der er noget du kan bruge med venlig hilsen BOFFEL

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 09-01-04 10:41

ps,stave fejl er incl. i prisen

Accepteret svar
Fra : Orsted_banden

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-04 21:48

Ja membran er helt klart det bedste, det kan komme op og ta mange flere omdrejninger ind et uden, men der siges jo at 47 mm til monza skulle være lige så godt som 45mm membran....

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 13-01-04 11:11

det kan være lige så godt som et membran tun men til det sæt som jeg foreslog kan man få et top stykke som har dobbelt tændrør som giver den ultimative forbrandin....
og det er en 24 mm. kaburator som skal er 4 mm. mere indsugning end det fra protuna og med det fra protuna skal man til at frese i moter blokken og det er kun 2 mm. mer det drejersig om.
+ at membranen giver en bedre indsprøjtning.

så mit råd er stadig at vælge et membrantun

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 17:55

2 tændrør, ja det er meget godt, men der er kun 1 tændspole, og der er ikke plads til flere, og den har nok at gøre med at slå 1 gnist, hvis den belastes med 2 tændrør (Hvordan skal 1 ledning blive til 2?), kommer der slet ingen gnister.
Ja krumtaphuset skal fræses ud hvis du bruger 47 mm, men det skal det ikke ved 45mm, til gengæld er bunden af cylinderstyret (skørtet der går ned i krumtaphuset) på en 45 mm, meget tyndt, og brækker meget let.
Hvis man køber membrantun, skal man være klar over at der ikke er plads til karburatoren mellem motor og stel, men karburatoren kommer til at sidde ude på siden, og der heller ikke er for meget plads, ind mod siden af stellet. Derfor skal man sikre sig at karburatoren ikke fylder for meget. Derfor køb et samlet sæt, som jeg har sagt tidligere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 13-01-04 19:33

efter hvad jeg har forstået fra west-import er der et specielt kabelt med....
og west-iport ville formegenligt ikke sælge et topstykke med 2 tændrør hvis en tændspolen ikke ville kunde klare det....
jeg har det ikke selv men jeg regner med at købe det.....
men hvis der er nogen der har det kan de jo lige ligge et indlæg så vi kan få klaret det... ikke??
jeg er lidt ny her inde så dræb mig ikke PLEASE!!

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 21-01-04 10:57

jeg har rentfaktisk undersøgt sagerne og det viser sig at de dobbelte tændrør ikke giver mere så der skat i prinsipet kund være et men maskinen kører sagtens fint med dobbelt tændrør og det er da lidt fedt gejl.....

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 30-01-04 11:00

hej mester.
dit spørgs mål har nu stået lidt uden du har gevet svar så det ville være godt hvis du giver lidt feedtback
så som enten at give os lidt op lysninger eller vælge en besvarelse

hilsen BOFFEL

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 19-02-04 23:16

Ja meget... ´Membran er det hurtigste cylinder kit du kan få...

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 19-02-04 23:17

Ja meget... ´Membran er det hurtigste cylinder kit du kan få...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:07

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 29-02-04 12:17

Tak for svaret Orsted_banden.