/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Defragmentering når kun 10% - hvorfor ?
Fra : bne
Vist : 448 gange
200 point
Dato : 03-01-04 19:11

På min gamle Win98-maskine vil jeg gerne defragmentere harddisken - men den når kun til 10%, så melder den at disken er ændret, og starter forfra.... Hvorfor det ??
Der er ca. 10% ledig plads på disken.
Håber nogen kan hjælpe....

mvh
BNe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-01-04 19:13

Slet din temp først

Det hjælper meget

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-04 19:17

Den almindeligste årsag er, at der er et aktivt program, måske antivirus. Det skal stoppes hvilket evt kan gøres ved at trykke Ctrl+Alt+Del, og lad være med at slette Explorer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-04 19:18

Jeg fik vist sendt for hurtigt.
Du lukker så de unødvendige programmer i den fremkomne jobliste.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-04 19:25

Hejsa BNe

Generelle problemer med Diskdefragmentering:

http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts1.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 19:27

luk for internettet, deaktiver dit antivirusprogram, lav en diskoprydning og hvis det ikke hjælper: start op i fejlsikret tilstand og forsøg så der.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-01-04 19:45

kan osse højreklikker påde små ikoner ved uret og afslutte dem.
KØR OSSE FØRST SCANDISK med automatiks udbedring af fejl...(fuldstændig ta` nogle timer ligesom defrak gør)så der ikke er fejl på disken.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-01-04 19:59

Hvis du vil ofre lidt penge på sagen, kan jeg varmt anbefale Diskeeper,
som du kan hente/købe her: http://www.executive.com/diskeeper/diskeeper.asp

Diskeeper kører ikke blot meget hurtigere, den gør også arbejdet meget bedre
end Windows eget defragmenteringsværktøj, som i modsætning til Diskeeper
langt fra er i stand til at defragmentere computeren 100 %.

Derudover kan Diskeeper sættes op til at defragmentere computeren i baggrunden
inden for af dig valgte tidsintervaller (fx hver 4. time), således at din computer
automatisk holdes tip-top-defragmenteret.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-01-04 20:05

PS! Jeg kører selv med Diskeeper Home på en gammel PC med Win98
installeret - og det fungerer bare 100 % perfekt.

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 03-01-04 20:19

du kan også prøve at rette dine sys filer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-04 21:30

sjovt at se hvad folk skriver:
1) Slet din temp (hjælper sikkert ligeså meget som at sætte kondom på næsen)
2) BjarneD kommer så med en løsning som er halvt rigtig, men dog ufuldkommen (hvad med Systray)
3) http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts1.htm (perfekt forklaring)
4) luk for internettet (drej på hanen *G* )
5) diskoprydning....hmmm meget smart at slette filer istedet for at defragmentere det giver vel 1½ minut mindre at defragmentere *G*
6) kan osse højreklikker på de små ikoner ved uret og afslutte dem (manden har fået forklaret hvordan processer afsluttes med ctrl+alt+del, hvorfor skal man så til at højreklikke på disse ikoner først)
7) SCANDISK med automatiks udbedring af fejl...(fuldstændig ta` nogle timer ligesom defrak gør) (Her kan jeg sagtens tage fejl da jeg ikke har brugt win98.....men jeg har aldrig hørt on scandisc kan tage)
8) Her kommer det mest sindsyge forslag: du kan også prøve at rette dine sys filer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-04 21:35

Uffe29
Du skulle jo være censor, men ret har du

Bjarne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-04 21:35

Iøvrigt har jeg selv brugt diskepper og været glad for det, men kan dog ikke anbefale det på en mindre computer medmindre den står tændt når den ikke bruges (f.eks om natten)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-04 21:37

mener du diskkeeper?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 21:37

Uffe29>>> hvad med "fejlsikker tilstand" (klarede problemet på svigersønnens og datterens 2 pc'er)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-04 21:49

Catbody....
Overskriften var "sjovt at se hvad folk skriver"

fejlsikret tilstand kan gøre forskellen...se også her: http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts1.htm

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-04 21:52

BjarneD.... også forkert................. diskeeper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-04 21:56

Uffe29 også forkert...DiscKeeper.. måske
Stakkels bne kommer i klemme i retorikken

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-04 21:59
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-01-04 22:03

Uffe

Den mindste af mine computere har en harddisk på blot 8 GB,
og på den kører Diskeeper som sagt perfekt.

Computeren står tændt hele dagen,
men er slukket om natten.

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 03-01-04 22:04

Tak for et kort og præcist svar, briani.

Og tak til alle andre, der af et godt hjerte, har bidraget til dette svar - især Uffe29 for de afklarende kommentarer.

mvh
BNe

Kommentar
Fra : bne

Dato : 04-01-04 19:06

TILFØJELSE :
Man skal huske at afbryde de ting der ligger i 'Opgavestyring', samt slå 'hastighedsoptimering' fra i egenskaber for det aktuelle drev.....

Jeg havde instaleret en Windows update, der checkede for nye updates hvert 5. minut !!

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 05-01-04 02:25

Hvorfor bruge så mange programmer til det ..lær dog at bruge win 98 egene.
msinfo32 kan rette dette Hvis man ikke er et rodehovde