/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
fusionskøkken
Fra : ttonder
Vist : 862 gange
20 point
Dato : 18-03-02 17:59

Jeg vil gerne høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med en definition på hvad et fusionskøkken er. Evt. om der eksisterer noget litterautur om dette emne.

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-02 19:12

Et fusionskøkken er en fællesbetegnelse for kogekunst, der tager elementer fra alverdens køkkener og blander dem. I modsætning til eksempelvis det franske køkken, det kinesiske køkken osv.
Som du nok kan regne det ud er det en betegnelse som bruges lige så snart de forskellige stilarter er blandet, så en nærmere definition kommer du ikke. Det svare til 'en pose blandede bolsjer'.
Fusionskøkkenet er et begreb som, jeg mener, opstod i slutningen af firserne og blev meget udbredt i halvfemserne, selvom vi jo egentligt altid har ladet os inspirere af fremmed køkkener.
Om der findes litteratur om det, ved jeg ikke. Der får du helt sikkert bedere hjælp af en bibliotekar.

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 09:38

"ttonder" <ttonder.news@kandu.dk> wrote in message
news:0Tol8.6999$FT.249669@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med en
> definition på hvad et fusionskøkken er. Evt. om der eksisterer
noget
> litterautur om dette emne.

Man kunne diskutere, hvad dette havde med dk.helbred at gøre...
mon ikke vi skal en tur over i dk.kultur.mad+drikke eller noget i
den stil...?

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk
http://home.worldonline.dk/~mgj
Utrænet? Kig på adressen ovenfor...

Godkendelse af svar
Fra : ttonder

Dato : 19-03-02 16:27

Hej Rikke
Tak for dit svar. Det er helt rigtigt det du skriver, men da det primært er kendskab til lidt litterært materiale om emnet, er det lige kort nok. Jeg er ved at lave et eksamensprojekt omkring fuiosnkøkkenet, og derfor skal jeg bruge noget relevant teori, men tak for dit svar.