/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
29" sony 100 hz tv med surround
Fra : 3773
Vist : 372 gange
500 point
Dato : 03-01-04 15:55

Nogen der kender til justeringer mv til Sony's 29" 100 hZ tv med indbygget surround. Jeg har fundet ud af at komme i servicemode (tænd tv'et på afbryderen, samtidig med at op/ned knapperne holdes inde). Men der er en guds velsignelse af parametre der kan indstilles.

Har tv'et noget selvdianostic indbygget?

Det jeg kan behøve hjælp til er justering af farver farvestyring, cut off på farver mv. Ligeledes kunne tv'ets standard opsætning være rar at have.

Hvad kan årsagen være til at en af farvekanonerne pludselig driller?

Nogen der har en ide om reparationspris på pludselige farvefejl på sådan en ka'l? Hvem kan lave sådan en og justere den op igen?

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 03-01-04 16:04

Hejsa.
Desværre kan jeg nok ikke deltage direkte med nogen hjælp, da jeg ikke kender tv´et. Men kig på denne side. Du kunne måske finde dit manual der udfra dit modelnummer. God fornøjelse.
Her er linket: http://www.user-service-manuals.com/Sony/MDS.shtml
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-04 16:07

Hej
Hvis der pludselig opstår en fejl skyldes det ofte en komponent der skrider i værdi, kortslutter eller afbryder.
Dette kan du ikke justere dig ud af
Med mindre det er hele billed der "vælter justeringsmæssigt" så kan det muligvist justeres væk, men der er jo en årsag dette derr skal findes.
Du skal finde et værksteder der repparere Sony. Hvor dette er kommer jo an på hvor du bor ik
Held og lykke
benjamin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-01-04 19:37

>Greenfield - en eller anden "østhjemme-side" hvor du lægger din e-mail adresse. Ved egnetlig ikke rigtig om jeg tør forsøge. Har du selv prøvet?

>Benjamin, korrekt! Men apparatets komplexitet og anvendelse af en hulens masse computere, rom'mer og hvad det nu er for noget misk-mask, gør at tv'et ikke uden videre kan laves hos den lille tv-reperatør om hjørnet. Til din oplysning bor jeg midt på den jyske østkyst.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 03-01-04 19:50

3773.
Jeg lægger aldeles ikke min e-mailadresse nogen steder øst-over. Hvis du havde studeret linket ordentligt, ville du have opdaget at det var en samling af manualer til mange forskellige produkter. Hvor farligt er det at kigge der ??
Jørgen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-04 09:30

Det er ikke farligt at kigge, der er bare ikke noget du kan downloade fra siden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-01-04 08:34

TV'et er en KV-S2953E

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 13:39

En tv fagmand kan klare opgaven

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 13:44

Du er rigtig ved at rydde op idag

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-02-04 13:50

Det gør jeg skam ofte refi.

Nej en tv-fagmand bryder sig ikke om opgaven. Skidtet er fyldt med alskens computere. Rosenmeier i Ålborg kan lave den, men gutterne deroppe er rene udskiftningsmekanikere, så dem stoler jeg meget meget lidt på. Rosenmeier kan skam også skaffe servicemanualen formedelst en betaling på en bette femhundrede-mand. Jeg havde skam bare et svagt håb om at det kunne findes på nettet. Har ledt helt vildt uden at kunne finde en skid. Fandt en god stor dynge manualer på en hollandsk side i PDF format - men ingen til min.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 14:02
Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 24-02-04 14:04

Hej 3773

Jeg har selv et sony tv, dog ikke sådan en fin model som din, men da det blev "syg" anbefalde Sony Danmark mig at bruge Electronic Centret i Risskov ved Århus.
Så måske skulle du prøve at ringe til dem

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 14:10

>3773
Jeg har været i satellit-modtager-branchen. Når brugerne, havde været inde i diverse menüer, og lavet om på de oprindelige indstillinger .. så havde vi altid et rigtig "godt våben" .. nemlig en TOTAL RESET. Dette vil betyde at ALT "falder tilbage" til fabriksindstillingen, men mange var meget taknemmelige, for de vidste ikke hvad de havde "rodet" med.

Jeg husker, at denne reset-kommando var ret kompliceret .. så hvis dette kunne være løsningen i dit tilfælde .. så forsøg at "fravriste" fra eksempelvis Rosenmeier .. dette er da et forsøg værd, men absolut ingen garanti for at det løser dit TV.
/PG

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-02-04 14:13

Tlf / adresse Rina.

Jeg kan kun finde Eltwin industri Elektronic og TC Electronik i Risskov

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-02-04 14:15

Du fravrister ikke Rosenmeier en skid. Det er det mest ikke-serviceorienterede firma jeg har mødt.

..og ja jeg erkender det var åndsvagt at rode i menuerne, men nu er det sket.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 14:24

>3773
Igen tilbage til satellit-branchen.
På en forhandler side, kunne alle reparøtører / montører få denne reset-kommando. Måske dette kunne være tilfældet med dit TV.
Jeg kender TC Electronic i Risskov (Århus), og de plejer virkelig at have check på "tingene".

.. nej det er ikke "åndsvagt" at benytte menuerne, men for at komme tilbage til original opsætningen MÅ der findes en "nødbremse" .. og det MÅ være denne, som skal findes og prøves i FØRSTE omgang. Jeg føler mig overbevist om, at dette også klarer dit TV.

Hvis ikke TC kan hjælpe, så giv lige en besked .. så har jeg MÅSKE en andel kanal.
/PG

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-02-04 14:28

Hvis det er TC, kender jeg dem også - DE ved et eller andet, det er sikkert. Det er også noget med en eller anden i Odense der vist er Sony værksted.

Jeg vender frygtelig tilbage Guild.

Det lyder lovende Rina2.

Accepteret svar
Fra : Rina2

Modtaget 500 point
Dato : 24-02-04 14:28

Hej 3773

Elektronik Centret
Grenåvej 107 A
8240 Risskov

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 14:31

>3773
Lige en lille korrektion. Det firma jeg kender er:
Electronic Centret i Risskov ved Århus .. som "rina2" skrev den 24.02.
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 14:36

>3773
".. så har jeg MÅSKE en andel kanal" .. jow, jeg ledte og fandt ham:
http://www.h-p-t.dk/
Du skal tale med HENRIK
/PG

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 24-02-04 14:37

>3773

Værkstedet som Sony anbefaler på fyn hedder Audio Vidio Center tlf. 64 71 37 06
Det ligger vist nok i Assens.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-02-04 14:41

Herregodt i gode med-kanduer. Jeg checker op.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-02-04 00:43

> 3773
Var lige inde for at se om der var noget nyt .. desværre nej.
Glæder mig til at høre, hvor langt vores råd har ført dig ?
Vi skal nok finde en løsning !!
Go'nat fra /PG

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-04 07:59

Checkede lige op med Rina's forslag. De kigger på kassen imorgen. Ellers har jeg dit forslag i baghånden Guild.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 25-02-04 13:10

Tak for svaret Rina2, nu håber vi skidtet kan laves!