/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Automatisk gemning af dokumenter på netv~
Fra : thomas5
Vist : 633 gange
40 point
Dato : 18-03-02 15:07

Lad os nu sige at jeg har bruger som har logget sig på et 2000-Domæne!

Denne bruger har fået tildelt sig et privat netværksdrev op serveren!!

Så er det, at jeg vil lave sådan så at når han/hun gemmer sine dokumenter, at de automatisk bliver gemt på netværksdrevet uden at hun/han skal gå ind og vælge stien til drevet først!!!

Hvorledes gør man dette!!!!

PS: Det er en overordnet løsning til stort set alle de programmer der bruges på computeren!!

På forhånd tak for hjælpen!!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-02 15:36

ved at bruge "net use"
mapper du brugerens mappe og fælles mappe som brugeren skal have adgang til.
brugeren har så muligheden for at gemme enten i sin egen mappe
eller i fælles mappe.
i f.eks word under funktioner > indstillinger > filplaceringer
definerer du hvor dokumenter skal gemmes m.m.
du kan med fordel også definere hvor "skabeloner" ligger således
de kan hentes flere steder fra.
det samme gør sig gældende med andre programmer.
som regel skal du første gang der gemmes definere hvor du vil gemme.
programmet husker denne indstilling næste gang.

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 19-03-02 08:18

Jamen hør nu her lille ven!!

Du har jo slet ikke læst det som jeg har skrevet!!

Jeg vil ikke ind og ændre på indstillingerne under word fx. Jeg leder efter en løsning som gør det hele automatisk, der må findes en eller funktion på serveren, som gør dette muligt!!!

(det andet er en direkte Bedstemor-løsning!)

Men ellers tak for din interesere!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-03-02 12:57

bevares.
Det skulle ikke være noget problem, hvis office er installeret
til at køre via netværk.